کمبود 600 معلم در پایه های مختلف تحصیلی در آبادان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود 600 معلم در پایه های مختلف تحصیلی در آبادان

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت:امسال بیش از 600 معلم در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح مدارس این شهرستان کمبود داریم.

به گزارش ایرنا اعظم قاسمی‌زاده دوشنبه افزود:در مقطع ابتدایی 256 معلم کمبود داریم که با اضافه کاری ،حق التدریس و برقراری نوبت های مخالف برای فرهنگیان قصد جبران آن را داریم.

وی اظهارکرد: 54 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در آبادان در سال تحصیلی 97 – 96مشغول تحصیل می شوند که پنج هزار نفر از آنها در پیش دبستانی های آبادان ساماندهی و ثبت نام شدند.

قاسمی‌زاده گفت: دانش آموزان آبادان در 170 ساختمان متعلق به آموزش و پرورش آبادان و در 290 مدرسه در نوبت های صبح و بعدازظهر در سال تحصیلی جدید مشغول تحصیل می شوند.

وی به ثبت نام 98درصدی دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی در آبادان اشاره کرد و بیان داشت:2درصد باقی مانده دانش آموزان یا منتظر نتیجه نمرات شهریور و یا در مسافرت هستند که تا شروع سال تحصیلی کار ثبت نام آنها نیز انجام می شود.

مدیر آموزش و پرورش آبادان با اشاره به بهسازی، زیباسازی و تعمیرات 150 واحد آموزش برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: طرح حمایتی دانش آموزان بی بظاعت و کم بضاعت با اولویت دانش آموزان مناطق روستایی، حاشیه شهر و محروم در شهرستان آبادان اجرا شده و برخی از اقلام مورد نیاز آنها به صورت رایگان بین آنها توزیع شد.

وی از ایزوگام 6 هزار متر مربع از فضای مدارس، اقدام برای برقراری انشعابات 12 واحد آموزشی، تعمیر و نصب وسایل سرمایشی را از دیگر اقدام های اداره آموزش و پرروش آبادان برای سال تحصیلی جدید نام برد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار