کمبود 7هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان

دسته ها: اخبار

محمد تقی زاده عنوان کرد:
کمبود 7هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان
مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان خوزستان با کمبود بیش از 7 هزار نیروی انسانی روبرو است که بیشترین کمبود در مقطع ابتدایی که 4هزار نیرو است.

محمد تقی زاده در خصوص برگزاری آزمون استخدامی معلمان و کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان خوزستان با کمبود بیش از ۷ هزار نیروی انسانی روبرو است که البته این کمبود نیرو ازسال پیش تا کنون پابرجاست که و با توجه به عدم برگزاری آزمون استخدامی نیز قادر به جذب نیروی جدید نیستیم.

وی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی معلمان نیز تصریح کرد: طبق صحبت های انجام شده قرار بر ابلاغ اطلاعیه آزمون استخدامی تا خرداد ماه سال جاری بود اما تاکنون هیچ دستورالعملی از وزارتخانه مبنی بر زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی صادر نشده است.

تقی زاده درباره راهکار آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو گفت: بخشی از این کمبود نیرو به وسیله جذب فرزندان شهدا، جانبازان بالای ۲۵درصد و فرزندان آزادگان از طریق راه اندازی سامانه آموزشی جبران خواهد شد و فرزندان این افراد با داشتن مدرک فوق دیپلم به بالا بدون برگزاری آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان درباره ساخت و نوسازی مدارس نواحی محروم نیز اظهار کرد: شرایط استان خوزستان تابعی از شرایط کل کشور است و هنگامی تمامی مشکلات در بخش سخت افزاری آموزش و پرورش حل می شود که مشکلات اقتصادی در بین نباشد و در حال حاضر با توجه به هجمه سنگین تحریم ها بر کشور و محدودیت اعتبار استان به ناچار برخی کمبود ها قابل پیگیری و حل نیست.

وی افزود: با توجه به بودجه اداره آموزش و پرورش استان، تلاش هایی فراتر از توان برای ساخت مدارس جدید و نوسازی مدارس صورت گرفته است و در جلسه “پروژه بازگشایی مدارس” که با حضور استاندار، فرماندار، شهردار و سایر مسئولان استانی برگزار شد برنامه هایی در جهت تجهیز، رنگ آمیزی و ساماندهی نیروی انسانی وآماده ساختن دانش اموزان برای ورورد به مدرسه در سال تحصیلی جدید صورت گرفت.

اخبار