کمیته امداد 29 هزار شغل ایجاد کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد تا نیمه نخست امسال برای نزدیک به 29 هزار مددجوی زیرپوشش شغل ایجاد کرده است.
حجت الله عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به کاهش 21 درصدی اشتغالزایی مددجویان در این نهاد، افزود: کمیته امداد برای 38 هزار و 243 مددجو در مدت مشابه سال گذشته اشتغالزایی کرده بود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان کرد: مشکلات اقتصادی موجود، کاهش رغبت مددجویان، ناهمخوانی تسهیلات با شرایط اقتصادی و تورم و افزایش طرح اشتغال پایدار روستایی از مهم ترین عوامل
افت و کاهش اشتغالزایی این افراد در سال جاری است.
وی گفت: بخش خدمات با 50 درصد، دامپروری با 32 درصد، صنایع دستی با هشت درصد، کشاورزی با 6 درصد و صنعت و معدن با چهار درصد عمده حوزه های ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد در شش ماه اول سال 97 بود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: اعتبار اشتغال سال 97 به میزان 45 هزار و 600 میلیارد ریال شامل تسهیلات بانکی قرص الحسنه با 14 هزار میلیارد ریال، تسهیلات روستایی با 25 هزار میلیارد ریال و از محل کمک های کمیته امداد شش هزار و 600 میلیارد ریال است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه 650 میلیارد ریال برای مهارت آموزی و کاریابی مددجویان پیش بینی شده است، گفت: مددجویان این نهاد از طریق سازمان فنی و حرفه ای مهارت های لازم را به منظور کارآفرینی و ایجاد شغل کسب می کنند و در شش ماه نخست سال جاری، 69 هزار و 500 نفر مهارت های لازم را کسب کردند.
به گفته وی، اکنون 42 درصد از برنامه های سال جاری مهارت آموزی مددجویان محقق شده است.
معاون اشتغال کمیته امداد ادامه داد: 295 هزار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در سال 96 آموزش های لازم را در سازمان فنی و حرفه ای کسب کردند.
وی با بیان این که 18 هزار و 400 نفر در سال 96 از طریق مراکز کاریابی، مشغول به فعالیت شدند، تصریح کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون، سه هزار و 700 مددجو از طریق کاریابی مشغول به کار شدند‌.
عبدالملکی یادآورشد: 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال پایدار روستایی اختصاص یافت که از این میزان ایجاد 100 هزار شغل با رقم اعتباری 25 هزار میلیارد ریال به عهده کمیته امداد است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار