کم کاری در تنظیم پرونده های اشتغال روستایی در آبادان پذیرفتنی نیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کم کاری در تنظیم پرونده های اشتغال روستایی در آبادان پذیرفتنی نیست

روستایی استان شاخص های لازم برای طرح در کارگروه را نداشتند که این نشان از کم کاری در تنظیم این پرونده ها در شهرستان دارد.

جلیل مختار شنبه اظهار کرد: اعطای وام به روستائیان برای ایجاد اشتغال پایدار یکی از راهکارهای مهم برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی است لذا کم کاری دراین زمینه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: از 138پرونده مطرح شده در کمیسیون اشتغال استان کمترین آمار تصویب پرونده مربوط به شهرستان آبادان بود که این نشان می دهد که کمیته های بررسی پرونده ها درفرمانداری ، کار کارشناسی لازم را دراین زمینه انجام نداده اند.

مختار گفت:به مدیران شهرستانی در این خصوص تذکر دادم و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز به وزیران مربوطه نیز تذکر جدی خواهم داد چرا که این فرصت بسیار خوبی در ایجاد شغل و کارآفرینی در بین مردم آبادان و بخصوص روستاها است ونباید از دست برود.

**تذکر جدی به پالایشگاه آبادان در خصوص جذب نیروی بومی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:در خصوص بکار گیری نیروهای بومی در فاز2 پالایشگاه آبادان تذکر جدی به وزارت نفت از سوی سه نماینده مردم آبادان به وزارت نفت داده شده است.

وی با اشاره به بکارگیری 792 نفر در فاز2 پالایشگاه آبادان بیان کرد: کارگروهی برای بررسی روند بکارگیری نیرو در این پالایشگاه تشکیل شده تا اطلاعات مربوط به جذب این افراد را مورد بررسی و بازنگری قرار دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: آبادان بعنوان یک منطقه مرزی برای ارتقاء امنیت اجتماعی نیاز به ایجاد اشتغال دارد و فرصت های اشتغال باید به جوانان بومی منطقه اختصاص یابد تا با تامین معیشت مردم، حاشیه امنی برای مرز و مرزداران ایجاد شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار