کنزالمال تعطيل نمي‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیر مجتمع تجاری کنزالمال گفت: کنزالمال یک سند ملی و قطب اقتصادی منطقه آزاد اروند است و تحت هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد.

مهرداد بابارحمتی از بازگشایی همه روزه این مجتمع تجاری خبر داد و گفت: شایعه‌هایی در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی بازار کنزالمال پخش شده است؛ این موضوع شبیه یک شوخی بزرگ است، زيرا مجتمعی که 800 نفر در آن شاغل هستند یک شبه تعطیل نخواهد شد.

وی با اشاره به اعتراض چند غرفه‌دار مقروض به مدیریت بازار ادامه داد: متاسفانه برخی از افرادی که بیش 12 ماه است اجاره خود را پرداخت نکرده‌اند، با تحریک بعضی از غرفه‌داران مبنی بر زیاد بودن مبلغ اجاره، مقابل دفتر مديريت مجتمع تجمع کردند

بابارحمتی افزود: این اعتراضات دقیقا بعد از شکایت هیات مدیره از این غرفه‌داران صورت گرفت و اين افراد نه اجاره بهای خود را مي‌پردازند و نه مغازه‌ها را تخلیه می‌کنند و می‌خواهند با اعتراضات سنتی کار خود را پیش ببرند.

مدیر مجتمع تجاری کنزالمال تصریح‌کرد: 100 سرمایه‌گذار خارج از منطقه، از کلان شهرها تمایل به فعالیت و سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند که موقعیت مطلوبی هم برای منطقه و هم برای بازارچه به‌وجود خواهند آورد، اما برخی‌ها با اعتراض می‌خواهند بدون پرداخت اجاره بها و پذیرفتن شرایطی که از روز اول در قراردادها آماده است غرفه‌های خود را نگه دارند، در حالي كه اين افراد با علم به اجاره بها و شرایط موجود قرارداد را امضا کردند.

بابارحمتی تاکید کرد: هیچ قرارداد جدیدی بین ما و مستاجران بسته نشده، اما بسیاری ادعا دارند که اجاره بها زیاد شده‌است؛ طبق دستور منطقه آزاد، اجازه‌بها هر متر از واحد تجاري 100 هزار تومان در ماه است در حالي كه مغازه‌های 14 متری يك میلیون تومان در ماه اجاره پرداخت می‌کنند که حتی از مبلغ تعیین شده توسط مدیریت منطقه آزاد هم پایین‌تر است و بسیاری از افرادی که اعتراض کردند به بهانه این‌که فروش‌ آن‌ها کافی ندارند همین مبلغ را هم پرداخت نمی‌کنند؛ البته حق هم دارند چون کالای مناسبی برای عرضه در این مجتمع تجاری ندارند، علاوه بر آن سرمایه کافی نیز در اختیارشان نیست.

وی به تحقیق و آسیب‌شناسی کادر بازرگانی مجتمع اشاره کرد و افزود: طبق برآورد تیم بازرگانی ما سرمایه جاری یک غرفه 56 متری 500 میلیون تومان است، اما غرفه‌داران ما به طور کلی با 50 – 60 میلیون تومان غرفه خود را پر می‌کنند و جای تعجب ندارد که فروش خوبی ندارند، چرا که محصول لوکسی برای عرضه به بازار ندارند، در نتیجه کیفیت کالا بسیار پایین و قیمت‌ها بالاست.

بابارحمتی ادامه‌داد: هم‌اکنون 5 میلیارد تومان طلب مجتمع از غرفه‌داران معترضی است که نه بدهی خود را پرداخت می‌کنند و نه حاضر به تخلیه هستند. هزینه جاری حفظ، تامین و نگهداری بازارچه ماهانه 200 میلیون تومان و حقوق پرسنل و کادر اجرایی مجتمع ماهیانه 90 میلیون تومان است، که تا به امروز به دلیل بی‌تدبیری برخی‌ها به مدت 2 ماه عقب افتاد است.

وی به ظرفیت تجاری بازار کنزالمال اشاره کرد و گفت: کنزالمال قابلیت اشتغال 1600 نفر را دارد و هم‌اکنون 800 نفر به طور مستقیم و 500 نفر به طور غیر مستقیم در اين مجتمع مشغول به كار هستند.

بابارحمتی بيان‌كرد: کنزالمال با داشتن 320 غرفه در ابعاد مختلف، در 2 فاز راه‌اندازی شد. سال‌گذشته با یک میلیون و 500 هزار بازدیدکننده رکورد خوبی در منطقه داشتیم و امیدواریم امسال این آمار به 2 میلیون نفر برسد، ضمن آنکه بازارهایی مثل کنزالمال قطعا تعدادشان به مراتب در منطقه اضافه و موجب رشد اقتصادی آبادان و خرمشهر خواهند شد.

اخبار استان اخبار