کنکور با بالا رفتن سطح مهارتی دانش‌آموزان حذف می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کنکور با بالا رفتن سطح مهارتی دانش‌آموزان حذف می‌شود

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: اگر سطح مهارتی دانش‌آموزان بالاتر برود خودبه‌خود کنکور هم حذف خواهد شد چراکه آنها ماهر می‌شوند و دیگر به دنبال رشته‌های دانشگاهی نیستند که پس از فارغ‌التحصیلی بیکار باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مراحل اجرایی شدن سند تحول، اظهار کرد: سند تحول بنیادین میثاق ملی در اجرای نظام تعلیم و تربیت کشور است و انسان در این سند در تراز اسلامی معرفی‌ شده است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: در نگاه مقام معظم رهبری، تربیت‌ معلم مهم‌ترین موضوع در نظام تعلیم و تربیت است و مدیران استان‌ها باید به تربیت‌ معلم و تحول در دانشگاه فرهنگیان توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: مسائل و مشکلات آموزش‌ و پرورش نیازمند اقدام عملی است؛ وزارت آموزش‌ و پرورش بر تحقق کاردانی پیوسته در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تأکید دارد و اگر هنرآموزان هنرستان‌ها همان رشته‌ هنرستان خود را در مقطع کاردانی ادامه دهند، مزایای زیادی خواهد داشت.

عمادی گفت: اگر سطح مهارتی دانش‌آموزان بالاتر رود خودبه‌خود کنکور هم حذف خواهد شد چراکه آنها ماهر می‌شوند و دیگر به دنبال رشته‌های دانشگاهی نیستند که پس از فارغ‌التحصیلی بیکار باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار