کنکور 98 مرحله‌ای خواهد شد/ اعلام جزئیات تا پایان دی ماه/ نیازی به ثبت‌نام همه داوطلبان نیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کنکور 98 مرحله‌ای خواهد شد/ اعلام جزئیات تا پایان دی ماه/ نیازی به ثبت‌نام همه داوطلبان نیست

رییس سازمان سنجش می‌گوید طرح مرحله‌ای شدن برای کنکور سراسری 98 اجرایی خواهد شد و جزئیات آن تا آخر دی ماه اعلام می‌شود.

ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره طرح مرحله‌ای شدن کنکور سراسری گفت: در گام اول برخی رشته‌هایی که با سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند، تا آخر دی ماه اعلام خواهند شد و داوطلبان برای تحصیل در این رشته‌ها دیگر نیازی ندارند که در کنکور شرکت کنند؛ می‌توانند به دانشگاه مراجعه و ثبت نام کنند.

رییس سازمان سنجش افزود: وزارت علوم تا پیش از این هم 85 درصد پذیرش دانشگاه‌ها را بدون کنکور انجام می‌داد ولی با این طرح به دنبال آن هستیم که آنها را از ثبت نام کنکور جدا کرده و به صورت مجزا اعلام کنیم.

15 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها نیازمند کنکور است

وی توضیح داد: آنهایی باید برای کنکور 98 ثبت نام کنند که خارج از این 85 درصد می‌خواهند وارد دانشگاه شوند؛ به عبارت دیگر در حال حاضر، 15 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها کنکورطلب است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه این طرح برای کنکور 98 اجرایی خواهد شد، گفت: جزئیات این طرح تا آخر دی ماه اعلام می‌شود.

وی توضیح داد: این طرح در کارگروه مربوطه در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شده و از آنجا که بین اعضای شورا اجماع نظر وجود دارد، هفته آینده در جلسه شورا آیین‌نامه اجرایی را مصوب خواهیم کرد.

خدایی در مورد میزان احتمالی ریزش داوطلبان کنکور به دنبال اجرای این طرح گفت: اگرچه انتظار کاهش داریم ولی نه خیلی زیاد؛ در حال حاضر داوطلبان کنکور حدود یک میلیون نفر هستند که پس از اجرای طرح، شاید روند کاهشی در سال اول اجرا زیاد نباشد ولی انتظار داریم پس از چند سال از اجرا، ثبت نام داوطلبان در کنکور سیر کاهشی مناسب به خود گیرد.

رییس سازمان سنجش در پاسخ به این سوال که این طرح به صورت پایلوت اجرا خواهد شد، اعلام کرد: خیر؛ این طرح به صورت کامل و قطعی برای کنکور 98 اجرا خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار