گام مثبت مجلس در جذب ۱۲۰ نیرو در پزشکی قانونی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

گام مثبت مجلس در جذب ۱۲۰ نیرو در پزشکی قانونی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با یادآوری مصوبه مجلس در زمینه رفع کمبود نیرو در پزشکی قانونی، گفت: امید است ۱۲۰ نیروی پزشک بتواند بخشی از مشکلات این سازمان را رفع کند.
محمدجواد فتحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری مجوز مجلس در لایحه بودجه 96 برای جذب 120 پزشک از سوی سازمان پزشکی قانونی، افزود: اگرچه نیاز سازمان پزشکی قانونی به جذب نیرو بیش از این ها است اما به دلیل برخی محدودیت ها مجلس با این تعداد جذب نیرو موافقت کرد، حال امید است این تعداد از نیروی انسانی بتواند بخشی از مشکلات این سازمان را رفع کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون شک پزشکی قانونی سازمان مهمی است که نیازمند تعداد زیادی پزشک است چراکه کار اصلی آن را همین نیروهای پزشک انجام می دهند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره مصوبه مجلس مبنی براینکه سازمان پزشکی قانونی می تواند تعدادی از پزشکان عمومی را نیز برای افزایش نیروی انسانی خود به کار گیرد، تصریح کرد: دوره های پزشکی قانونی بسیار خاص است به گونه ای که کمتر پزشکانی هستند که حاضر به گذراندن آن دوره های تخصصی می شوند لذا پزشکی قانونی ناچار است که پزشک عمومی استخدام کند که در نهایت با دادن آموزش به این افراد بتواند نیاز خود را در زمینه کمبود نیرو برطرف کند.
وی تاکید کرد: از سویی دیگر سازمان پزشکی قانونی در برخی از شهرها تاحدی از کمبود نیرو رنج می برد که ترجیح داد با جذب پزشکان عمومی و ارایه دوره های تخصصی به آنها بتواند این کمبود نیرو را جبران کند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک مصوبه مجلس قابل دفاع است و می تواند تا حد زیادی به سازمان پزشکی قانونی در رفع کمبود نیرو کمک کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار