گام نخست ساخت راه آهن شوشتر- مسجدسلیمان آغاز شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

گام نخست ساخت راه آهن شوشتر- مسجدسلیمان آغاز شد
فرماندار مسجدسلیمان از شروع گام نخست راه آهن شوشتر- مسجدسلیمان پس از پنج سال وقفه خبر داد.

علیرضا گورویی با اشاره به احداث خط ریلی شوشتر – مسجدسلیمان اظهار کرد: با توجه به استقرار پتروشیمی و آلومینیوم مسجدسلیمان، تاسیسات نفت و گاز، سدهای مسجدسلیمان و شهید عباسپور و تامین خوراک کارخانه سیمان کارون و همچنین تسهیل درتردد مردم ،طرح توجیهی احداث خط آهن مسجدسلیمان نشستی با حضورمدیران کل راه و شهرسازی خوزستان و راه آهن جنوب برگزار و دلایل کافی برای احداث خط آهن مسجدسلیمان ارائه شد.
وی با بیان این که مسیر خط راه آهن پیشنهادی از شوشتر به منطقه زیلایی و از آنجا به مسجدسلیمان خواهد بود افزود: سالانه هزاران تن انتقال تجهیزات از بندر به پتروشیمی همچنین انتقال بیش از 75 هزار تن مواد اولیه برای مسجدسلیمان و بیش از 70 هزار تن صادرات محصول از شرکت آلومینیوم خواهیم داشت که نیاز به حمل و نقل ریلی را توجیه پذیر می کند.
فرماندار مسجد سلیمان ادامه داد: درهفته گذشته جلسه ای در این خصوص با حضور مسئولان اداره راه و شهرسازی استان برگزار شد و طرح اتصال راه آهن شوشتر به مسجدسلیمان که از جمله اقدامات مهم سال 1394است برای بررسی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: باتوجه به استقرارپتروشیمی و کارخانه صنایع آلومینیوم و وجود کارخانه تانک سازی و صنایع نفت و گاز و همچنین نیازمبرم به حمل و نقل ریلی در این شهرستان اقدامات لازم برای ایجاد این خط ریلی در حال بررسی است.
فرماندارمسجد سلیمان براهمیت ایجاد این خط ریلی شوشتر- مسجد سلیمان تاکید کرد و گفت: بی شک احداث این خط ریلی می تواند در بهبود حمل و نقل عمومی این شهرستان و کاهش تلفات جاده ای بسیار موثر باشد.
وی با اشاره به اخذ مصوبه هیات دولت درخصوص ایجاد این خط ریلی اظهار کرد: باتوجه به حساسیت موضوع و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان این شهرستان و حوادثی که در این چند سال در جاده های منتهی به این شهرستان رخ داد با ارایه طرح و پیشنهاد و با کمک مسئولان استان این طرح به تصویب هیات دولت رسید.
گورویی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضورمدیران کل راه و شهرسازی و راه آهن گفت: همچنین دراین خصوص روز گذشته جلسه ای با حضورمدیران کل راه آهن و راه و شهرسازی در تهران برگزار و شرایط لازم برای ایجاد این خط ریلی مورد بررسی نهایی قرار گرفت.
وی با اشاره به حمایت های استاندار خوزستان از ایجاد خط ریلی در این شهرستان گفت: استاندار خوزستان از آن جا که اهمیت ویژه ای برای سلامت شهروندان به خصوص در جاده های استان قایل است و در جلسات ایمنی راه استان نیز بر سلامت شهروندان تاکید فراوان دارد در این راستا از هیچ تلاشی برای ایجاد این خط ریلی دریغ نکرده و تاکنون به خوبی با ما همکاری داشته است که جای تقدیر دارد.

اخبار استان اخبار