گذراندن طرح، شرط ورود ۹۹ درصد فارغ‌التحصیلان پزشکی به دوره دستیاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار
گذراندن طرح، شرط ورود ۹۹ درصد فارغ‌التحصیلان پزشکی به دوره دستیاری

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه گذراندن طرح، شرط لازم ۹۹ درصد فارغ‌التحصیلان پزشکی برای ورود به دوره دستیاری است،‌ گفت: تنها یک درصد فارغ‌التحصیلان که استعداد درخشان هستند از گذراندن این طرح مستثنی هستند.

دکتر حمید اکبری در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص طرح ممنوعیت پزشکان عمومی برای شرکت در آزمون دوره دستیاری و تخصصی بدون گذراندن دوره طرح، گفت: بر اساس قوانین موجود در وزارت بهداشت که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، دانشجویانی که در گروه‌های مختلف پزشکی تحصیل می‌کنند موظف هستند بعد از اتمام تحصیل، طرح نیروی انسانی را بگذرانند.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: درصد بسیار کمی از فارغ التحصیلان که آمار آن کمتر از یک درصد است، در صورتی که نخبه یا استعداد درخشان باشند، اجازه ورود مستقیم به دوره‌های تحصیلی را دارند در غیر این صورت سایر افراد مجاز به پذیرش در دوره‌های بالاتر بدون گذراندن طرح نیروی انسانی نیستند.

دکتر اکبری با بیان اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی بعد از گذراندن دوره طرح در آزمون دستیاری شرکت می‌کنند، خاطر نشان کرد: بحث اخیراً در خصوص ممنوعیت ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان پزشک عمومی این بود که گذراندن دوره طرح سه ساله بعد از فارغ التحصیلی شامل تمامی افراد شوند و حتی استعدادهای درخشان نیز از این قانون مستثنی نشود و هیچ استثنایی برای ورود مستقیم به دوره دستیاری وجود نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: موضوع فوق در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان معتقد بودند به منظور کسب تجربه، مهارت و تأمین نیروی انسانی افراد تصمیماتی گرفته شود که افراد مستقیماً وارد دوره دستیاری نشوند که البته این موضوع در وزارت بهداشت باید بررسی شود و هنوز تغییر خاصی صورت نگرفته است چرا که ما معتقد به فوریت این موضوع نیستیم.

دکتر اکبری در پایان تاکید کرد: مدت زمان گذراندن دوره طرح نیروی انسانی برای فارغ‌التحصیلان دوره‌های مختلف پزشکی حدود دو سال است البته این مدت بسته به مناطق مختلف کشور متفاوت است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار