گردشگری رتبه اول اشتغالزایی را کسب کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

گردشگری رتبه اول اشتغالزایی را کسب کرد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هفت مسیر ایرانگردی برای توریست ها تدوین شد گفت: رتبه اول میزان اشتغال در سال ۹۵ به صنعت گردشگری اختصاص داشته با اینکه در آن زمان این صنعت کمتر مورد توجه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هفت مسیر ایرانگردی برای توریست ها تدوین شد گفت: هفت مسیر ایرانگردی برای توریست ها تدوین شده است تا فقر در مناطق محروم را با کمک گردشگری کاهش دهیم.

وی ادامه داد: سرعت اشتغال در گردشگری 2.5 برابر سایر بخش هاست و صنعت گردشگری رتبه اول اشتغال زایی را در کشور دارد. دو موضوع مهمی که مساله اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ایجاد اشتغال و افزایش رفاه عمومی و رفع فقر، هر دو با توسعه گردشگری قابل دسترسی است.

ربیعی تأکید کرد: در شورای اشتغال برای توسعه درست گردشگری هفت مسیر گردشگری در ایران را استخراج کرده ایم که باید توسعه گردشگری بر روی پایه های آن بنا شود. رتبه اول میزان اشتغال در سال 95 به صنعت گردشگری اختصاص داشته با اینکه در آن زمان این صنعت کمتر مورد توجه بوده است.

وی گفت: باید به جای تمرکز روی هتل سازی بر روی جاذبه ها کار کنیم چون گردشگران خارجی برای اقامت در هتل پنج ستاره به ایران نمی آیند بلکه شیفته جاذبه های ایران هستند. اقامت فقط یک فصل از دفتر گردشگری است و در زنجیره گردشگری باید اصلاح وضعیت تورگردان ها، حمل ونقل، امنیت و بازاریابی و تبلیغات را در اولویت قرار دهیم.

وزیرکار اظهار داشت: در شورای اشتغال کشور زمینه همکاری مشترکی با سازمان میراث فرهنگی برای تقویت گردشگری داریم ضمن اینکه توسعه گردشگری در شهرها و روستاهای کوچک باعث ایجاد اشتغال و سبب مهاجرت معکوس خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار