گرد و غبار سه روز میهمان خوزستانی‌ها می شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: احتمال وقوع گرد و غبار در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و جمعه هفته جاری برای استان پیش بینی می شود.

کوروش بهادری یکشنبه اظهار کرد: از آنجایی که با وزش باد در این روزها مواجه هستیم در نتیجه احتمال وقوع گرد و غبار با کانونهای داخلی وجود دارد که با بررسی مدل ها در صورت قطعی شدن، اطلاعیه صادر می شود.

وی افزود: سامانه بارندگی ضعیفی نیز در این مدت بر استان حاکم می شود که بارش های پراکنده در شمال خوزستان را شاهد خواهیم بود.

بهادری گفت: روند افزایش دما در سه تا چهار روز آینده بین 2 تا چهار درجه پیش بینی می شود و ارتفاع وارونگی دما در روز یکشنبه در اهواز 241متر گزارش شده است.

بهادری ادامه داد: در 24 ساعت گذشته ایذه با منفی چهار، بهبهان منفی 2 و رادار اهواز با منفی یک درجه سانتیگراد و اهواز و امیدیه با 15 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: تغییرات دمایی هوای اهواز بین یک و 15 درجه سانتیگراد در نوسان است.

توفان گرد و غبار دو هفته گذشته اهواز را در نوردید و شعاع دید را به 50 متر کاهش داد و میزان آلودگی به 66برابر حد مجاز رسید به گونه ای که باعث قطعی برق و آب و لغو تعدادی از پروازهای فرودگاه اهواز شد.

به دنبال ادامه قطعی آب و برق در روز شنبه مدارس اهواز و کارون در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل شدند و ادارات تا ساعت 12دایر بودند و همچنین مدارس اهواز، کارون و باوی در نوبت صبح روز یکشنبه تعطیل شدند.

در پی وقوع دوباره گرد و غبار در اواخر هفته گذشته نیز، میزان آلودگی هوا در اهواز به هشت برابر حد مجاز و در سوسنگرد به 9 برابر حد مجاز رسید.

اخبار استان اخبار