گلایه از بلاتکلیفی وضعیت استخدامی ناظران کشاورزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

گلایه از بلاتکلیفی وضعیت استخدامی ناظران کشاورزی

ناظر و نماینده ناظران کشاورزی استان مازندران گفت: امروز ناظران کشاورزی سراسر کشور برای احقاق حق و تجربه و دانش خود از تمامی مسئولان خواستار توجه به این قشر زحمتکش هستند که لازم است تا مسئولان اقدامی عملی را اعمال کنند.
میثم کاظمی، نماینده ناظران بخش کشاورزی استان مازندران در گفت و گو با ایسنا درباره تجمع جمعی از ناظران کشاورزی مقابل وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: امروز ناظران کشاورزی از سراسر کشور به دلیل نادیده گرفتن و تعیین نشدن تکلیف ناظران کشاورزی، به دنبال دفاع از تخصص و تجربه خود هستند. برای ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات کشاورزی نیاز به آیتم‌هایی اعم از مدیریت، ایده‌های نوین، تخصص علمی و عملی، سلامت کاری است.
وی افزود: پرسش ناظران کشاورزی از مسئولان کشاورزی و دولتی این است که ناظران کشاورزی کدام یک از این موارد ذکر شده را دارا نبوده اند، ناظران کشاورزی پس از یک دهه فعالیت جهادی با یک ماه بیمه در سال و حقوق ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان که در خط مقدم کشاورزی این مملکت تلاش کردند شایسته چنین رفتار و بی اعتنایی نیستند.
کاظمی با اشاره به این که ناظران کشاورزی به امید استخدام با تحمل گرما و سرما و عدم امنیت شغلی موجب کاهش مصرف سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی شدند و با کلاس‌های ترویجی در مزارع و مساجد در ارتقای اقتصاد کشاورزی نقش به سزایی داشتند یادآور شد: وجود این قشر سبب تشویق کشاورزان به مکانیزاسیون کشاورزی، میزان عملکرد محصولات و نیز صرفه جویی هزینه‌های عملکرد داشته است.
این ناظر و نماینده ناظران کشاورزی استان مازندران گفت: به دلیل کمبود نیروی شدید در بدنه جهاد کشاورزی و افزایش تعداد بازنشسته‌ها، ناظران کشاورزی مجبور هستند در تمام زمینه‌ها اعم از امور دام، زراعت، حفظ نباتات، اراضی، باغبانی و امور ثبتی مشارکت داشته باشند و حال چگونه این فعالیت و تجربه نادیده گرفته می‌شود؟
وی با بیان این که عدم پاسخگویی و همراهی مسئولان در مجلس و وزارت جهاد کشاورزی چیزی جز سرخوردگی و تعجب برای ناظران کشاورزی باقی نگذاشته است تصریح کرد: این قشر مظلوم و زحمتکش چاره‌ای جز اعتراض و تحصن برای احقاق حق خود نمی بینند که آن هم با بی توجهی مسئولان ذیربط همراه است.
این ناظر و نماینده ناظران کشاورزی استان مازندران، افزود: با وجود این نیروهای خالق آماده خدمت، وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه درخواستی نیرویی برای جذب ناظران کشاورزی پس از سال ۹۰ نداده است.
وی با بیان این که تمامی ناظران کشاورزی پس از مصوبه 90 در حال حاضر مشغول انجام خدمت در بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی شهرستان‌ها هستند گفت: این افراد به امید وارد این کار شده و عمر و جوانی خود را در این رشته قرار دادند؛ حال از مسئولان کشاورزی این کشور و دولت تقاضا داریم صدای این قشر مظلوم را بشنوند و برای حفظ حرمت و کرامت ناظران کشاورزی با استخدام و تعیین تکلیف تمامی آنها تمهیدات لازم را انجام دهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار