گوگل مشکل امنیتی ویندوز را اعلام کرد

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

گوگل مشکل امنیتی ویندوز را اعلام کرد

گوگل پس از پایان ضرب‌الاجلی که در ماه نوامبر پس از کشف مشکل امنیتی در ویندوز به اطلاع مایکروسافت رسانده بود، روزنه‌ی امنیتی مورد نظر را منتشر کرد.

به نقل از زومیت، گوگل امروز خبر از وجود مشکلی امنیتی در ویندوز مایکروسافت داد که با استفاده از آن، هکرها می‌توانند اطلاعات کاربران را از طریق اینترنت اکسپلورر و سایر نرم‌افزار‌ها به سرقت ببرند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این باگ امنیتی در نوامبر سال ۲۰۱۶ کشف شده و گوگل پس از کشف آن، این مشکل را به اطلاع مایکروسافت رسانده است؛ حال پس از پایان ضرب‌الاجل ۹۰ روزه که توسط گوگل برای رفع این مشکل تعیین شده بود، این کمپانی وجود این مشکل امنیتی را به‌صورت عمومی اعلام کرده است.

این اولین بار نیست که گوگل پیش از برطرف کردن یک مشکل امنیتی توسط مایکروسافت، آن را به‌صورت عمومی اعلام می‌کند. در سال ۲۰۱۴ نیز شاهد موضوعی مشابه بودیم؛ در سال ۲۰۱۴ مایکروسافت دو روز پس از اعلام عمومی مشکل موجود در ویندوز، اقدام به رفع آن کرد. تأخیر مایکروسافت برای برطرف کردن مشکل مورد نظر به تعهد این کمپانی برای انتشار پچ‌های امنیتی در روز موسوم به Patch Tuesday بازمی‌گردد. مایکروسافت معمولا پچ‌های امنیتی خود را روز‌های سه‌شنبه منتشر می‌کند، هرچند این تأخیر باعث به خطر افتادن کاربران شود.

مایکروسافت به‌یک‌باره در ابتدای ماه جاری اعلام کرد که انتشار تمام پچ‌های امنیتی برای ویندوز تا Patch Tuesday که در ماه مارس تعیین شده است، به تعویق خواهد افتاد. هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت این مشکل امنیتی را با انتشار پچ امنیتی در ماه فوریه حل خواهد کرد یا رفع این مشکل تا ماه مارس به تعویق خواهد افتاد. مایکروسافت هیچ‌گاه برنامه‌ی انتشار پچ‌های امنیتی خود را منتشر نمی‌کند.

سخنگوی مایکروسافت در پاسخ به Tom’s Hardware در مورد تعویق انتشار پچ امنیتی ماه فوریه چنین اظهار نظر کرده است:

اولویت ما این است که بهترین تجربه را از نظر توسعه و حفاظت از سیستم کاربران به ارمغان بیاوریم. ما در مراحل پایانی که منتهی به انتشار پچ امنیتی ماه فوریه بود، مشکلی پیدا کردیم که می‌تواند شماری از کاربرانمان را با خطر روبرو کند و راه‌حل آن در مدت باقی‌مانده قابل ارائه نیست. ما بروزرسانی مورد نظر را به همراه پچ بعدی که برای انتشار در تاریخ ۱۴ مارس برنامه‌ریزی شده است، در اختیار کاربران قرار خواهیم داد.

اخبار فناوری اخبار