یکهزارو 260میلیارد ریال به اشتغال مددجویان کمیته امداد خوزستان اختصاص یافت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت:در راستای توسعه فرصت های شغلی برای مددجویان و اجرای طرح های اشتغالزا ، یکهزار و 260 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به خوزستان اختصاص یافت.
به گزارش خبرنگار ایرنا ناجی عبیاوی روز شنبه در نشست توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان اندیمشک در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود:این اعتبارات اختصاص یافته ، 6 درصد اعتبارات کشوری است که در قالب اعطای تسهیلات با همکاری بانک های عامل و برنامه های اشتغالزا هزینه می شود .
وی اضافه کرد:با توجه به ضرورت ایجاد فرصت شغلی و توانمند سازی مددجویان این اعتبار به استان خوزستان اختصاص یافت.
وی گفت:برای ایجاد فرصت شغلی در سطح استان خوزستان برای مددجویان ، از 92 درصد اعتبارات بانکی و هشت درصد منابع کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می شود.
عبیاوی گفت:از کل اعتبار اختصاص یافته به خوزستان ، 58 میلیارد ریال به شهرستان اندیمشک اختصاص داده شد ضمن اینکه 30 میلیارد ریال از منابع کمیته امداد استان نیز به اندیمشک اختصاص یافت.
وی افزود:88 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته به اندیمشک برای اجرای طرح های مختلف اشتغالزایی ، اعطای وام به مددجویان و حمایت های مختلف برای توانمند سازی مددجویان این شهرستان هزینه می شود.
وی خاطرنشان کرد:با توجه به این رقم اعتبارات و برنامه های پیش بینی شده ، برای بیش از 400 نفر اشتغالزایی خواهد شد.
فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت:توانمند سازی و ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان نهادهای حمایتی از اهمیت زیادی برخوردار است.
پیمان جهانگیری گفت:کمیته امداد امام خمینی (ره) همواره به عنوان حامی محکم اقشار ضعیف وارد عمل شده است.
وی افزود:با توجه به اینکه در شهرستان اندیمشک حدود 6 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند ، ایجاد زمینه شغلی مناسب برای توانمند سازی مالی این قشر ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه برای اجرای چند طرح شاخص و محوری اشتغالزا در شهرستان اندیمشک برنامه ریزی شده است گفت:در این راستا جهاد کشاورزی ، تعاون روستایی ، کمیته امداد و سایر ادارات مرتبط باید با برنامه ریزی مدون به ستاد اشتغال تشکیل شده در این خصوص ، کمک کنند.
وی افزود:این ستاد باید با تعامل و برنامه ریزی بستر تحقق طرح های لازم را فراهم کند.
در این جلسه که با حضور مدیران کمیته امداد اندیمشک ، بخش الوار ، بهزیستی ، شهردار،کار،تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و بخشداران برگزار شد در خصوص مشکلات و نیازهای مددجویان بحث و تصمیم گیری شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار