یک جایزه برای 6 ملیت

دسته ها: اخبار

فصل گذشته لوئیس سوارز، مهاجم پیشین لیورپول و کنونی بارسلونا، این جایزه را به دست آورد و سال قبل‌تر از آن نیز گرت بیل، ستاره کنونی رئال مادرید با ارائه بازی‌های درخشان در تاتنهام این جایزه را به خانه برد.

اکنون زمان زیادی تا انتخاب بازیکن برتر این فصل باقی نمانده است. اردیبهشت ماه بازیکن برتر فصل به هواداران فوتبال معرفی می‌شود و جایزه خود را دریافت می‌کند. در ادامه با شش نامزد نهایی دریافت این جایزه بیشتر آشنا می‌شویم. نکته جالب این است که از این فهرست شش نفره، فقط یک بازیکن ملیت انگلیسی دارد و بقیه بلژیکی، برزیلی ـ اسپانیایی، اسپانیایی، شیلیایی و آرژانتینی هستند تا شش ملیت مختلف برای تصاحب یک جایزه در نظرسنجی نهایی با یکدیگر رقابت کنند. رای‌دهندگان هم بازیکنانی هستند که در انجمن بازیکنان حرفه‌ای عضویت دارند.

1ـ هری کین

باشگاه: تاتنهام

سن: 21 سال

کین، ستاره جدید لیگ برتر انگلیس آمار تحسین‌برانگیز 29 گل در 44 مسابقه‌ای که در این فصل به میدان رفته، به جای گذاشته است. او تا به حال دو بار در این فصل، بازیکن برتر ماه شده و در نخستین بازی ملی خود برای تیم ملی انگلیس در حالی که فقط 79 ثانیه از حضور او در زمین می‌گذشت، موفق به گلزنی شد تا عملکرد درخشان خود را در رده ملی هم ادامه داده باشد. او فصل بسیار درخشانی را پشت سر می‌گذارد. از زمانی که فصل شروع شده، فقط نام اوست که به زبان‌ها می‌آید و در نخستین بازی ملی خود هم خوش درخشید. گل‌های او بسیار زیبا هستند. این نکته را باید در نظر داشت که کین در حالی موفق به زدن این تعداد گل شده که اصولا در ترکیب تاتنهام بسختی صاحب موقعیت گلزنی می‌شود.

2ـ ادن هازارد

باشگاه: چلسی

سن: 24 سال

این بلژیکی عملکرد بسیار خوبی در ترکیب تیم چلسی در این فصل داشته است. هازارد در مجموع 44 مرتبه برای چلسی در این فصل به میدان رفت و 17 گل به ثمر رساند. این هافبک هجومی آبی‌های لندن با گل‌های حساسش کمک زیادی کرد تا چلسی اکنون صدرنشین لیگ برتر انگلیس باشد و شانس اصلی قهرمانی محسوب شود. او که حتی تحسین هم‌تیمی‌های خود را برمی‌انگیزد، پس تعجبی ندارد اگر جایزه برترین بازیکن فصل را ببرد. هازارد بسیار سختکوش و بازیکن خلاقی است. البته تنها نکته‌ای که می‌تواند هازارد را از جایزه برترین بازیکن فصل دور کند، این است که در مقطعی از فصل در 9 مسابقه فقط یک گل زد. او در سال 2014 جایزه برترین بازیکن جوان فصل لیگ برتر را برد و علاوه بر آن در فصل‌های 2013 و 2014 هم در تیم منتخب فصل قرار گرفت.

3ـ دیه‌گو کاستا

باشگاه: چلسی

سن: 26 سال

مهاجم تیم ملی فوتبال اسپانیا نخستین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند و در همین نخستین فصل حضور خود بسیار خوش درخشیده است، زیرا با به ثمر رساندن 18 گل به طور مشترک با هری کین در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد.

کاستا بسرعت شرایط جدید را پذیرفت و خود را با چلسی و لیگ برتر انگلیس تطبیق داد. او در چهار مسابقه ابتدایی خود برای چلسی هفت گل زد و خط حمله زهردارتری برای چلسی ساخت. نباید فراموش کرد او در حالی با کین در صدر جدول گلزنان قرار دارد که بازی‌های متعددی را به دلیل مصدومیت از دست داد؛ البته کاستا در این فصل مشکلاتی هم داشته است که می‌تواند او را از جایزه برترین بازیکن فصل دور کند. محرومیت سه جلسه‌ای او در پی رفتار غیرورزشی‌اش در دیدار با لیورپول و برخی از تصمیمات اشتباه که در جایگیری اتخاذ می‌کند، نکات منفی کارنامه کاری او هستند.

4ـ سرخیو آگوئرو

باشگاه: منچسترسیتی

سن: 26 سال

هر چند او درخشش فصل گذشته را ندارد، اما هنوز هم می‌تواند جزو نامزدهای نهایی برای کسب عنوان برترین بازیکن فصل باشد. چهار گلی که او مقابل تاتنهام به ثمر رساند، نقطه اوج کار او تا اینجای فصل بوده است. آگوئرو در 31 بازی که در این فصل برای منچسترسیتی به میدان رفته 23 گل به ثمر رسانده است.

این مهاجم آرژانتینی که تا به حال دو بار جایزه برتر ماه این فصل انگلیس را برده، اما تا اینجای سال 2015 عملکرد چندان خوبی نداشته، چرا که در این مدت فقط سه گل برای تیمش به ثمر رسانده است. آگوئرو البته هنوز ستاره اول من سیتی است و می‌تواند کمک زیادی به تیمش کند تا رقابت تنگاتنگ با چلسی بر سر عنوان قهرمانی حفظ شود.

5ـ دیوید دخیا

باشگاه: منچستریونایتد

سن: 24 سال

این ملی‌پوش اسپانیایی تنها دروازه‌بانی است که برای دریافت جایزه برترین بازیکن فصل نامزد شده. دخیا در 37 مسابقه‌ای که این فصل برای یونایتد به میدان رفت 13 کلین شیت بر جای گذاشت. دروازه‌بان منچستریونایتد بهترین بازیکن این فصل تیم است و با عملکرد درخشان خود باعث شده منچستر به مسیر بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا برگردد.

او دروازه‌بانی است که در میان بازیکنان یونایتد در دو فصل اخیر کمترین میزان انتقادات را نسبت به خود دیده و اگر نبود قطعا منچستریونایتد مانند فصل گذشته دوباره وارد بحران می‌شد.

فرگوسن، سرمربی اسبق منچستریونایتد نیز به دخیا بسیار اعتقاد داشت. چه دخیا برترین بازیکن منچستریونایتد به شمار می‌آید، اما تصور این‌که او بتواند با شکست دادن رقبایی همچون کاستا، هازارد و هری کین جایزه برترین بازیکن فصل را ببرد کمی بعید به نظر می‌رسد. دخیا در سال 2013 در تیم منتخب فصل قرار گرفت.

6ـ آلکسیس سانچز

باشگاه: آرسنال

سن: 26 سال

نخستین شیلیایی تاریخ باشگاه آرسنال در 43 بازی خود برای این تیم موفق شده 20 گل به ثمر برساند. او نیز همانند کاستا نخستین فصل حضور خود در لیگ برتر را پشت سر می گذارد. سانچز ابتدای این فصل از بارسلونا به آرسنال پیوست و بسرعت جایگاه خود را در این باشگاه پیدا کرد.

این مهاجم تیم ملی فوتبال شیلی باعث شده آرسنال خط حمله زهردارتری داشته باشد. زمانی که سانچز به آرسنال آمد، تصور می‌شد او زمان زیادی برای تطبیق با لیگ برتر انگلیس نیاز خواهد داشت، اما در واقع چنین نبود. گر چه او در نخستین بازی خود برای توپچی‌های لندن(لقب آرسنال) موفق به گلزنی نشد، اما در بازی‌های بعدی خود در 18 مسابقه 14 گل زد. انرژی او در کنار تمایلش به برنده بودن از او بازیکنی متمایز ساخته که پیش از این آرسنال فقدان آن را حس می‌کرد.

البته سانچز در هفته‌های اخیر کمتر برای تیمش گل می‌زند که این می‌تواند تاثیری بسیار منفی بر شانس او در کسب جایزه برترین بازیکن فصل داشته باشد. او در طول فصل یک بار جایزه برترین بازیکن ماه را به خانه برد.

منبع: دیلی میل‌‌ /‌‌ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

اخبار