یک نفر از ۳ بیکار در پاییز۹۷ موفق به یافتن شغل در پاییز ۹۸ شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بررسی ها نشان می‌دهد حدود ۳۷.۵ درصد جمعیت بیکار پاییز سال قبل همچنان در پاییز سال ۹۸ بیکار مانده اند. در واقع به طور تقریبی می‌توان بیان کرد از هر ۳ نفر بیکار در پاییز ۹۷ تنها یک نفر موفق به یافتن شغل در پاییز ۹۸ شده است.
به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به تحلیل شاخص های بازار کار در فصل پاییز 1398 پرداخت و اعلام کرد براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در پاییز 1398 به 10.6 درصد رسیده است که نسبت به پاییز 1397، 1.2 درصد کاهش را نشان میدهد.

همچنین در این فصل 472 هزار نفر نسبت به فصل مشابه سال قبل به تعداد شاغلان اضافه شده است.

با این حال تحلیل متغیرهای جریان بازار کار که برای اولین بار در این فصل توسط مرکز آمار ایران اعلام شده است نشان می‌دهد 25.7 درصد از جمعیت بیکار پاییز سال قبل به جمعیت غیرفعال پیوستند که در صورتی که این افراد تقاضای شغل داشت.

نرخ بیکاری به رقم 13.2درصد افزایش می‌یافت نرخ بیکاری محاسبه شده به این بدین معنا نیست که نرخ بیکاری اعلام شده توسط مرکز آمار ایران غیر واقعی یا اشتباه است تر گویای این واقعیت مهم است که تحلیل شرایط بازار کار کشور تنها بر اساس نرخ بیکاری کل و افزایش تعداد شاغلان منجر به خطاهای بزرگ تحلیلی و در نتیجه سیاست خواهد شد.

همچنین نتایج نشان می‌دهد حدود 37.5 درصد جمعیت بیکار پاییز سال قبل همچنان در پاییز سال 98 بیکار مانده اند. در واقع به طور تقریبی می‌توان بیان کرد از هر سه نفر بیکار در پاییز 97 تنها یک نفر موفق به یافتن شغل در پاییز 98 شده است. لذا کلیه عوامل فوق الذکر نشان می‌دهد با ادامه روند کنونی و بدون اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادی در بازار کار ایران از جمله اصلاح نظام مجوزهای کسب و کار اجرای سیاست‌های فعال بازار کار و غیره مجدد نرخ بیکاری افزایش و خالص افزایش اشتغال کاهش بیشتری خواهد داشت.

متن کامل رامشاهده کنید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار