۱۰ رسته کشاورزی مشمول اعتبار اشتغال فراگیر می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۱۰ رسته کشاورزی مشمول اعتبار اشتغال فراگیر می‌شوند

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی به مشخص شدن رسته‌ها در بحث اشتغال فراگیر در کشور اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغال فراگیر ۱۰ رسته اولویت‌دار بخش کشاورزی با ۱۰ مجری ملی برای این رسته‌ها مشخص شده است.
به گزارش ایسنا، محمد خالدی امروز (۲۴ بهمن ماه) در جلسه تبیین برنامه‌های مرتبط با اشتغال وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بحث اشتغال بحث روز است، اظهارکرد: نمی‌توان بحث اشتغال را از سرمایه‌گذاری تفکیک کرد و با سرمایه‌گذاری درست اشتغال ایجاد می‌شود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در حوزه سرمایه‌گذاری تصریح کرد: ۷۰ هزار میلیارد تومان در بحث اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده و باید در حوزه اشتغال فراگیر تلاش بیشتری کنیم.
خالدی ادامه داد: برای توسعه اشتغال باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد و استان‌ها و دستگاه‌های مختلف نیز در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.
وی یادآور شد: صندوق توسعه ملی، فاینانس، منابع داخلی بانک‌ها، استفاده از مکانیزاسیون که در مدرن‌سازی بخش کشاورزی، کمک‌های فنی و اعتباری، انتشار اوراق و منابع ریسک و منابع بانک‌های غیرتخصصی از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند مورد استفاده در بخش کشاورزی قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در بحث اشتغال باید همه این ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند.
خالدی افزود: طی یک سال گذشته بحث‌ برنامه اشتغال فراگیر و برنامه قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری در دستور کار بوده که با همکاری وزارت کار در این دو زمینه کارهای خوبی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه مشکل کشور منابع مالی و پول نبوده بلکه اولین نیاز تغییر رویکرد است، ادامه داد: این تغییر رویکرد در قانون اشتغال پایدار روستایی و اشتغال فراگیر آمده و به شکل دیگری در وزارت جهاد مطرح کرده‌ایم.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در تمام دنیا سهم بخش کشاورزی به شکل سنتی کاهش می‌یابد، افزود: باید پیاده‌سازی رویکرد کسب و کار کشاورزی در چارچوب برنامه اشتغال فراگیر مدنظر و از کشاورزی تولید محور به سمت کسب و کار کشاورزی صورت گیرد.
خالدی ادامه داد: در تمرکز بر حمایت و تأمین مالی زنجیره ارزش به جای فعالیت‌های مستقل و جزیره‌ای باید سهم کسب و کارهای کشاورزی افزایش یابد.
وی گفت: هدف اصلی حرکت به سمت کسب و کارهای کشاورزی است که با توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی می توان موفق عمل کرد.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: استان‌ها از همین الان برای سال آینده رسته‌های خود را برای اشتغال فراگیر مشخص کرده و دولت نیز برنامه ریزی کرده نرخ سود در بحث اشتغال پایدار و فراگیر کمتر از ۱۰ درصد باشد.
خالدی یاداور شد: طی امسال ۲۵ درصد منابع در بحث اشتغال پایدار روستایی و عشایری آزاد شده است، ادامه داد: ۴۵ درصد منابع مربوط به بخش کشاورزی در بحث اشتغال پایدار روستایی است و در بحث جذب تسهیلات مهم‌ترین اقدام اطلاع‌رسانی هدف‌دار است.
وی یادآور شد: با توجه به نقش شرکت‌های پیشرو باید به این شرکت های توجه شود، چرا که در صورت عدم توجه با مشکل مواجه خواهیم شد.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: برای رونق تولید و اشتغال باید بخش خصوصی را درگیر سازیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار