۱۰ عادت که در شغل خود بهترین شوید

دسته ها: مطالب آموزشی

۱۰ عادت که در شغل خود بهترین شوید

اگر تصمیم گرفته‌اید که به موفقیت شغلی دست یابید و در شغل تان پیشرفت کنید و تبدیل به بهترین آدم حرفه‌ای در حوزه کاری‌تان شوید خوب است این فهرست ۱۰ تایی را بخوانید و با این عادت‌های بهترین‌ها آشنا شوید.

۱. خوشبین باشید تا بهترین‌ها برایتان پیش بیاید

آدم‌های خوشبین پول بیشتری نسبت به بدبین‌‌ها به‌دست می‌‌آورند و مشکلات سلامتی کمتری مانند سرماخوردگی‌‌های، ریسک بیماری‌‌های قلبی عروقی دارند و در مجموع عمر طولانی‌‌تری دارند. اما مانند هر عادت دیگر، خوش‌بینی چیزی است که باید هر روز تمرین‌‌اش کنید. یادتان باشد به خاطر تمام داشته‌هایتان هر روز خدا را شکر کنید.

۲. فهرست کارهای روزانه‌تان را تنظیم کنید و بر طبق آن فعالیت کنید

برای انجام دادن همه‌‌ی چیزهایی که برای هر روز خود تعیین می‌‌کنید، لازم است بفهمید که چه نوع کاری را در زمان‌‌های مختلف روز و به بهترین شکل انجام ‌‌دهید و فهرست‌‌تان را متناسب با سبک‌‌تان تنظیم کنید.
۳. کنجکاوی کنید و سوال بپرسید تا به موفقیت شغلی برسید

بازیافتن حس کنجکاوی بچگی برای موفقیت مهم است، و خوشبختانه متخصصان می‌‌گویند ما می‌‌توانیم دوباره این ویژگی را یاد بگیریم. به سادگی با پرسیدن سوالات ته‌‌باز بیشتر شروع کنید. سوالاتی که با “چگونه”، “چه چیز”، چه زمانی”، “کجا” و “چرا” شروع می‌‌شوند نمی‌‌توانند با “بله” یا “نه” پاسخ داده شوند و بیشتر احتمال دارد که شما چیزی بیاموزید.
۴. برای خودتان با انجام کارهای موفقت‌آمیز شهرت جمع کنید

همیشه سعی کنید آدمی باشید که دیگران تحسین‌اش می‌کنند. و این حس تحسین دیگران برای شما شهرت به همراه می‌آورد. اگر تمام کارهای‌تان را تا انتها دنبال کنید و در هر زمینه‌ای صاحب یک اسم و شهرت شوید می‌توانید برای خودتانبرند شخصی بسازید و به موفقیت برسید.

۵. جاه‌طلب باشید تا به اهداف‌تان برسید

جاه‌طلبی همیشه صفت منفی نیست. گاهی اوقات شماباید جاه‌طلب باشید تا ابزار موفقت خود و دیگران را فراهم کنید. سعی نکیند خودتان را با دیگران مقایسه کنید. این مقایسه هم به خودتان و هم به سایرین آسیب می‌زند. فقط جاه طلب باشید و مثل شکارچی به دنبال شکار موفقیت باشید.
۶. برای موفقیت شغلی خلاق باشید و ایده‌پردازی کنید

حتما لازم نیست چوب جادویی هری پاتر را داشته باشید و جادو کنید. فقط کافی است در مواجهه با رویدادهای کاری و شغلی متفاوت از دیگران بیندیشید و عمل کنید.
۷. دوست‌‌داشتنی‌‌ترین شخص در محل کار باشید

اشخاص دوست‌‌داشتنی پیشنهاد‌‌های کاری و ترفیع بیشتری می‌‌گیرند، زمانی که اشتباهی می‌‌کنند بیشتر احتمال دارد که بخشیده شوند و اشخاص آنچه آنها بگویند را انجام می‌‌دهند چون قابل اعتماد‌‌تر محسوب می‌‌شوند. خبر خوش این است که هر کسی با کمی تغییر عادات می‌‌تواند دوست‌‌داشتنی‌‌ترین شخص در محیط کار شود. با گفتن نکات خوب در مورد دیگران شروع کنید، زیرا وقتی شما چیزهای مثبت در مورد دیگران می‌‌گویید، آن گفته‌‌ها می‌‌توانند به خودتان هم سرایت کنند.

۸. خونسرد باشید هر چقدر هم مردد باشید

اعتماد به نفس نیازمند تمرین، ریسک‌‌پذیری حساب‌‌شده و تغییراتی در روش تفکرتان است. هیچ چیز مانند دست زدن به کاری که ریسک و شکست در بردارد اعتماد به نفس ایجاد نمی‌‌کند، پس از منطقه‌‌ی آسایش‌‌تان کم‌‌کم بیرون بیایید. اشخاص با اعتماد به نفس از کارهای کوچک شروع می‌‌کنند و به‌عمل کردن ادامه می‌‌دهند تا زمانی که با ریسک راحت‌‌تر می‌‌شوند.
۹. همیشه میز کارتان را منظم کنید

آن همکاری را که بسیار منظم و وقت‌‌شناس است و پروژه‌‌ها را با وقت اضافی تمام می‌‌کند می‌‌شناسید؟ یکی از رازهای اشخاص منظم سادگی است. اشخاص منظم از ابزارهای ساده‌‌ای استفاده می‌‌کنند تا به سادگی کارهایشان را مرتب کنند، مثل سبدهایی برای نگهداری رسیدهایی که لازم است بایگانی شوند، قبض‌‌هایی که لازم است پرداخت شوند و کتاب‌‌هایی که منتظر خوانده شدن هستند.
۱۰. خواب کافی داشته باشید

بهره‌‌ورترین افراد اهمیت خواب کافی را می‌‌دانند و عادات‌‌ مشخصی برای اطمینان از استراحت کافی دارند و همواره در بهترین حال‌‌شان هستند. برای شروع، اعتیادتان به ساعت زنگدار را ترک کنید و سعی کنید با زمان بدن تان کنار بیایید.

مطالب آموزشی