۱۴ دانستنی جالب در مورد اینترنت که باید بدانید

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

اینترنت و دنیای مجازی این روزها شده جزیی از زندگی ما به طوری که اگر یک روز آن را در اختیار نداشته باشیم بسیاری از کارهایمان نیمه تمام می ماند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ما قصد داریم در این گزارش 14 دانستی جالب از اینترنت را برایتان بازگو کنیم.

۱- اینترنت چقدر بزرگ است؟!

گوگل، تخمین می‌زند که در اینترنت ۵ میلیون ترابایت، اطلاعات وجود دارد که حدودا معادل ۵ میلیارد گیگابایت یا ۵ تریلیون مگابایت می شود. از آنجا که مغز انسان ظرفیتی حدود یک تا ۱۰ ترابایت دارد، اگر متوسط ظرفیت مغز را ۵ ترابایت در نظر بگیریم، اینترنت معادل ظرفیت مغز یک میلیون انسان است. اگر بخواهیم حجم اطلاعات اینترنت را طور محاسبه کنیم که برایمان آسان‌تر باشد باید بگوییم یک ترابایت را می‌توانیم روی ۲۱۲ DVD یا ۴۰ دیسک بلوری blue ray ضبط کنیم. به این ترتیب برای ذخیره‌سازی کل اینترنت به یک میلیارد DVD یا ۲۰۰ میلیون دیسک بلوری نیاز داریم!

۲-میزان دسترسی به اینترنت چقدر است؟

۲۶٫۶ درصد از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند. البته در قاره‌ها و مناطق مختلف میزان دسترسی به اینترنت متفاوت است مثلا در آمریکای شمالی سه چهارم مردم، در استرالیا و اقیانوسیه ۶۰ درصد، در اروپا، پنجاه درصد، در آمریکای لاتین و منطقه حوزه کارائیب، ۳۲ درصد، در خاورمیانه ۲۹ درصد، در آسیا ۲۰ درصد و در آفریقا ۸ درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند.

3-ایمیل؛ پر قدمت ترین پیام رسان جهانی:

هر روز ۲۴۷ میلیارد ایمیل فرستاده می‌شود که البته ۸۱ درصد آنها یعنی ۲۰۰ میلیارد از انها، اسپم هستند. به عبارت دیگر سالیانه ۹۰ تریلیون ایمیل در جهان فرستاده می‌شود.

۴- جنگ سرسختانه میان اینترنت و تلوزیون:

۵۹ درصد آمرکایی‌ها به طور همزمان در هنگام دیدن تلویزیون از اینترنت هم استفاده می‌کنند. برآوردها نشان می‌دهد که اینترنت بیش از تلویزیون، وقت آزاد مردم را به خود جلب می‌کند و افراد را گرم خود می سازد.

۵- نقش پر رنگ اینترنت در زندگی نوجوان‌ها:

نوجوان‌ها در آمریکا، هر هفته ۳۱ ساعت خود را در اینترنت آنلاین هستند که ۳٫۵ ساعتش را صرف چت ، ۲ ساعت آن صرف دیدن ویدئوهای یوتیوب، 2 ساعت صرف تماشای ویدئوهای مستهجن آنلاین، ۱٫۵ ساعت را در سایت‌هایی می‌گذرانند که توصیه‌های تنظیم خانواده و پیشگیری از بارداری در آنها است، بیشتر از یک ساعت را در سایت‌ها جراحی زیبایی و پلاستیک می‌گذارنند و ۳۵ دقیقه هم نکات مربوط به کاهش وزن و رژیم غذایی را در وب‌سایت‌های مربوطه مطالعه می‌کنند.

۶- در اینترنت ۲۳۴ میلیون سایت و ۱۲۶ میلیون وبلاگ وجود دارد.

۷- حدود ۳۰ درصد آمریکایی‌ها،۶ درصد بریتانیایی‌ها، ۵ درصد ژاپنی‌ها، ۴ درصد برزیلی‌ها و کانادایی‌ها وبلاگ‌نویسی می‌کنند. ۵۱ درصد وبلاگ‌ نویس‌ها زن و ۴۹ درصد آنها مرد هستند. ۵۳ درصد وبلاگ‌نویس‌ها بین ۲۱ تا ۳۵ سال سن دارند و ۲۰ درصدشان کمتر از بیست سال هستند.

۸- هر ثانیه بیش از ۲۸ هزار نفر کاربر اینترنت، مشغول مشاهده محتوای نامناسب ویدئویی هستند.

۹- اینترنت موجود در گوشی های همراه

70 درصد کاربران اینترنت موبایلی، تنها زمانی که بیرون از منزل هستند از اینترنت موبایلی استفاده نمی‌کنند ولی در داخل منزل هم به از اینترنت موبایلی بهرمند می شوند؛ ۸۷ درصد کاربران اینترنت موبایلی، بیش از یک بار در روز به اینترنت متصل می‌شوند و البته ۵۰ درصد کاربران هم بیش از ۵ بار در روز از اینترنت گوشی همراه خود استفاده می‌کنند.

۸۱ درصد کاربران در هر نوبت اتصال به اینترنت موبایل، بیش از ۱۵ دقیقه وب‌گردی کرده و ۶۰ درصد کاربران هم به منظور استفاده از شبکه‌های اجتماعی از اینترنت موبایل خود استفاده می‌کنند.

۱۰- چرا از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند؟!

۱۶ درصد برای سرگرمی، ۱۰ درصد برای رسیدن به انواع و اقسام اطلاعات، ۱۳ درصد برای مقاصد اقتصادی و مدیریت امورات مالی و بانکی، ۳۴ درصد برای استفاده از سرویس‌های پیش‌پرداخت و ۵ درصد برای گیم و خرید به سراغ اینترنت های گوشی های موبایل خود می روند.

۱۱- توییتر: توییتر ۱۰۵ میلیون کاربر دارد

فیس‌بوک بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. تخمین زده می‌شود که یوتیوب بین ۱۲۰ تا ۱۲۴ میلیون کاربر داشته باشد که این تعداد معادل یک سوم کل جمعیت آمریکا است.

۱۲- هر دقیقه، از شش میلیون صفحه فیس‌بوک بازدید می‌شود که معادل ۳۷٫۴ تریلیون در سال صرف مرور کردن صفحه های اینترنتی می‌شود و هر ماه ۲٫۵ میلیارد عکس در فیس‌بوک آپلود می‌شود.

۱۳- هر ماه، کاربران اینترنت ۱۲٫۲ میلیارد ویدئو تماشا می‌کنند که فقط در آمریکا، به تنهایی، در هر ماه ۹۲۴ میلیون ویدئو در سایت hulu مشاهده می‌شود.

۱۴- در سال ۲۰۰۷، تعداد توییتر‌ها روزانه تنها ۵هزار تا بود، در سال ۲۰۰۸، این عدد به ۳۰۰ هزار و در سال ۲۰۰۹ به ۲٫۴ میلیون رسید و امروزه در هر ثانیه ۶۰۰ توییتر نصب و افراد متفاوت در آن ثبت نام می کنند.

اخبار فناوری اخبار