۱۵۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجادشده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۱۵۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجادشده است

مشاور معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد بابیان اینکه ۲۰ درصد اشتغال کشور از سوی این نهاد ایجاد می‌شود، گفت: تاکنون ۱۵۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد فراهم‌شده است.
حمیدرضا حاجی عبدالوهاب در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته امداد کشور تاکنون ۱۵۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد تحقق پیداکرده است، ابراز داشت: به دنبال مهارت‌آموزی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان هستیم تا از این طریق ضمن افزایش اشتغال به کاهش نرخ بیکاری در جامعه نیز کمک کنیم.
وی بابیان اینکه اشتغال‌زایی وظیفه اصلی کمیته امداد نیست، افزود: بر اساس تکلیف به‌منظور خارج کردن افراد از زیر چتر حمایتی، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش از اهداف اصلی کمیته امداد در دستور کار قرار دارد.
مشاور معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد بابیان اینکه ۲۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور از سوی این نهاد ایجاد می‌شود، ابراز داشت: کمیته امداد از سال ۷۴ تاکنون برای ۱.۵ میلیون نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
حاجی عبدالوهاب از ایجاد کانون خیران اشتغال و کارآفرینی در استان سمنان نیز خبر داد و تصریح کرد: برای تحقق این مهم، هفت محور به‌عنوان اهداف اصلی این کانون پیش‌بینی و با این اهداف برنامه‌های کانون پیگیری و دنبال خواهد شد.
وی افزود: توانمندسازی و اشتغال نیازمندان، شناسایی خیران اشتغال، تعیین گروه‌ها و جمعیت‌های خیر اشتغال کارآمد متناسب با جمعیت تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، تعیین جایگاه و سهم گروه‌ها و جمعیت‌های خیران اشتغال در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد، تعیین نقش خیرین در افزایش انگیزه‌های توانمندی محرومان جامعه و بهره‌برداری بهینه از امکانات مؤسسات خیریه واجد شرایط در امر اشتغال‌زایی محرومان از مهم‌ترین اهداف و شاخصه‌های کانون خیران اشتغال و کارآفرین است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار