خوزستان 220 هزار بیکار دارد / ایجاد 30 هزار شغل تا پایان سال جاری در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

۲۲۰ هزار بیکار در خوزستان/ لزوم پیشگیری از مهاجرفرستی استان

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوزستان 220 هزار بیکار دارد و متوسط بیکاری آن 14/3 است که از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، انوشیروان محسنی پندپی ظهر امروز در شورای اشتغال خوزستان، اظهار کرد: خوزستان 220 هزار بیکار دارد و متوسط بیکاری آن 14/3 است که از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به ضعف‌های موجود در طرح‌های اشتغالزایی، افزود: طرح اشتغال فراگیر به دلیل نرخ بالای سود هنوز وارد تحرک و فعالی جدی نشده است؛ طرح کارورزی نیز دارای ضعف‌هایی است که به بازنگری نیاز دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح اشتغال روستایی سهم استان خوزستان 340 میلیارد تومان بوده که نیمی از آن پرداخت شده و عملکرد مطلوبی در این زمینه در استان وجود داشته است.

ایجاد 30 هزار شغل تا پایان سال جاری در خوزستان

وی با بیان اینکه خوزستان استانی ویژه با شرایط خاص است، افزود: اقتصاد خوزستان در هر 4 بخش کشاورزی، صنعت، نفت و خدمات فعال است و برنامه داریم ضمن بازنگری در برخی طرح‌های اشتغالزایی، 30 هزار شغل جدی در سال جاری در خوزستان ایجاد شود.

محسنی پندپی با تأکید بر ضرورت اشتغالزایی و توجه ویژه‌تر به خوزستان، بیان کرد: وظیفه داریم زمینه ماندگاری مردم خوزستان در استان خود را فراهم کنیم و از مهاجرت جلوگیری کنیم.

وی گفت: از این موضوع نباید غفلت کنیم که از اشتغال موجود، بیکاری اجباری حاصل نشود زیرا آثار روحی و روانی بسیاری دارد؛ برای حفظ مشاغل موجود 2 هزار میلیارد تومان از دولت و صندوق بیمه بیکاری تأمین شده و ستادی نیز جهت حمایت از بنگاه‌ها و کارگاه‌های اقتصادی ایجاد شده است.

اخبار استان اخبار