۲۳رشته جدید در دانشگاه علمی‌کاربردی خوزستان راه اندازی می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با بیان این که امسال ۲۳ رشته جدید داریم،گفت: در گذشته بیشتر متقاضیان دانشگاه جامع شاغلان بودند اما در حال حاضر جوانان و نوجوانان بیشترین متقاضی ثبت‌نام در مراکز جامع علمی کاربردی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مسعود خداپناه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال‌های اخیر در کل کشور و در استان خوزستان سعی بر اصلاح و ارتقاء کیفیت آموزشی با دانش روز بوده تا خود را به سطح آموزش مهارتی نزدیک کنیم.

وی افزود: در دانشگاه جامع رشته‌های مهارتی و دروس کارورزی اهمیت ویژه‌ای دارند و تقریبا در دانشگاه‌های وزارت علوم چنین دانشگاهی وجود ندارد. مراکز دانشگاه جامع از نهادهای مردمی و غیر دولتی تاسیس می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با بیان این که امسال 23 رشته جدید داریم گفت: در گذشته بیشتر متقاضیان دانشگاه جامع شاغلان بودند اما در حال حاضر جوانان و نوجوانان بیشترین متقاضیان ثبت نام در مراکز جامع علمی کاربردی هستند.

خداپناه با بیان این که در سه سال گذشته 20هزار فارغ‌التحصیل در رشته‌های کاربردی مختلف داشتیم ادامه داد: امسال 26هزار دانشجوی فعال داریم که 13هزار نفر انتخاب واحد داشته‌اند. برای سال تحصیلی جدید 15 مرکز دانشجویی در استان خواهیم داشت.

وی درباره زمان‌بندی پذیرش دانشجویان برای سال تحصیلی جدید گفت: از 4تا 11شهریور پذیرش دانشجویان در مقطع کاردانی و از 11تا17 شهریور پذیرش در مقطع کارشناسی را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با بیان این که سامانه مجازی ما به خوبی کلاس‌های ترم گذشته را پوشش داد و استان خوزستان تقریبا بدون تنش و مشکل در این زمینه ترم گذشته را پشت سر گذاشت.

خداپناه درباره پرداخت شهریه سال جدید عنوان کرد: دانشجویان می‌توانند حدودا 70درصد شهریه تحصیل خود را از صندوق رفاه دریافت کند همچنین حداکثر تغییر شهریه در سال جدید بین 15تا 20درصد خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار