۲۵۰ هزار شغل با حمایت بسیج سازندگی ایجاد شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۲۵۰ هزار شغل با حمایت بسیج سازندگی ایجاد شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بیش از ۲۵۰ هزار شغل با حمایت این سازمان از سال ۹۲ تاکنون ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سردار سرتیپ پاسدار نعمان غلامی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه سازمان بسیج در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی از سال 92 در این حوزه ورود جدی داشته است، افزود: بسیج تا شش ماه نخست امسال 159 هزار واحد کوچک خرد و خانگی را در کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل بسیج سازندگی، استفاده از ظرفیت جوانان و کمک های مردمی برای ساختن کشور است، ادامه داد: از سال 79 تاکنون سالانه حدود 8 هزار واحد کوچک را ایجاد کردیم، یعنی 141 هزار طرح محرومیت زدایی را اجرا کردیم.

سردار غلامی با اشاره به اینکه در هفته بسیج 1151 واحد کوچک را در سطح کشور افتتاح می‌کنیم، گفت:​ بیشتر این طرح ها با کمک جوانان و حمایت خیّران ایجاد شده است.

وی افزود: در زرمایش مهر، 1970 طرح را به ارزش 30 میلیارد اجراء کردیم که از این رقم 18 میلیارد کمک مردم و بقیه از طریق دستگاه‌های دولتی تامین شده است.

سردار غلامی با بیان اینکه بیش از 250 هزار شغل با حمایت بسیج سازندگی از سال 92 تاکنون ایجاد شده است، گفت:​ اجرای این طرح‌ها با هماهنگی دستگاه ها بوده است، اما منابع آن را بسیج تامین کرده است.

وی اضافه کرد:​ آمادگی داریم در حوزه های تخصصی در جهت سازندگی به دولت کمک کنیم.

وی گفت: ​435 قطب تولیدی صنایع تبدیلی کشور را با هماهنگی دستگاه ها و تولیدکنندگان شناسایی کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود:​ بسیج در همه حوزه ها ظرفیت دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار