۲۷ درصد زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۲۷ درصد زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۲۷ درصد زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر٬ معصومه ابتکار در کارگاه بین المللی چالش‌ها و فرصت‌های ارتقای کارآفرینی زنان در ایران و ژاپن افزود: کارآفرینی برای زنان از برنامه های مهم دولت دوازدهم است. جمعیت قابل توجهی از زنان ایرانی شامل ۲۷ درصد زنان تحصیلات دانشگاهی دارند. بیش از ۲ دهه است که تعداد ورودی های زنان در دانشگاه در بیشتر رشته‌ ها از مردان پیشی گرفته و در مواردی به ۶۴ درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: ما امروز در این نشست به دور از مباحث تشریفاتی با یک کار علمی و تحقیقاتی مشترک مواجه هستیم و یک نشست بسیار کاربردی در ارتباط با تبادل تجربه بین دو کشور در زمینه کارآفرینی زنان برگزار می کنیم.

ابتکار اضافه کرد: چندین ماه در این زمینه کار مطالعاتی صورت گرفته است و ٢٠٠ کارآفرین زن در ایران مورد ارزیابی قرار گرفتند و امروز برای تبادل این تجربیات و تعریف نقشه راه همکاری برای آینده و موفقیت بیشتر کارآفرینی در ایران و ژاپن استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: توسعه تحصیلات زنان هم نشان دهنده سیاست اصولی نظام و هم بیانگر همت والای زنان ایرانی است که از این فرصت استفاده کردند. در حوزه های دیگر هم زنان همت والایی داشتند و لازم است قهرمانی تیم فوتسال و کاراته زنان ایران در آسیا را تبریک بگویم.

ابتکار خاطرنشان کرد: به طور قطع همت و تلاش زنان سبب تحولات زیادی در جامعه ما خواهد شد و امیدواریم در حوزه های تخصصی به ویژه اشتغال و کارآفرینی با رعایت پارادایم اسلامی دستاوردهای خوبی حاصل شود.

وی با بیان اینکه برای اشتغال باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم گفت: هنوز در برخی استان ها نرخ بیکاری در میان زنان دانشگاهی بالاست. سیاست های اشتغال نباید فقط محدود به شهرها باشد بلکه باید یک هدفگذاری مهم برای زنان روستایی داشته باشیم تا زنان روستایی دارای تحصیلات و مهارت های فنی و حرفه ای بتوانند در محیط روستا کارآفرینی داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از تولیدات صنایع دستی کشور توسط زنان انجام می شود، تاکید کرد: در صنایع دستی به لحاظ کیفیت و تنوع در رده های بالای جهانی قرار داریم و درصددیم با همکاری سازمان صنایع دستی با ارتقا استانداردها و سطح تولیدات زنان در موضوع بازاریابی هم با همکاری های بین المللی و منطقه ای توفیقات خوبی داشته باشیم.

ابتکار افزود: با گسترش شبکه اینترنت زمینه خوبی برای کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی برای زنان حاصل شده است و برنامه داریم یک اجلاس بین المللی با موضوع توانمندسازی زنان در حوزه IT در مرداد ماه برگزار کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار