۲۸درصد جمعیت غیرفعال کشور در حال تحصیل هستند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۲۸درصد جمعیت غیرفعال کشور در حال تحصیل هستند

بر اساس نتایج به دست آمده از طرح نیروی کار در سال ۹۷،جمعیت غیرفعال (خارج از نیروی کار) شامل افراد در حال تحصیل با ۲۸.۸%، افراد خانه دار با ۵۲.۶%، بازنشستگان با ۷.۹%، غیربازنشستگان دارای درآمد بدون کار با ۴.۸% و ۵.۹% سایر افراد هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نتایج بدست آمده از طرح نیروی کار در سال ١٣٩٧، ٤ ,٥% از جمعیت فعال هستند که تعداد ٢٣٨١٣ ٤٥ نفر از جمعیت فعال معادل ٨٨% شاغلین و تعداد ٣٢٦ ٧٩٦ نفر معادل ١٢ % بیکار بوده‌اند.

در اینفوگرافیک حاضر، نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار در سال ١٣٩٧ نشان داده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده ٤ .٥% از جمعیت، فعال هستند که تعداد ٢٣٨١٣ ٤٥ نفر از جمعیت فعال معادل ٨٨% شاغلین و تعداد ٣٢٦ ٧٩٦ نفر معادل ١٢ % بیکار بوده‌اند.

۲۸درصد جمعیت غیرفعال کشور در حال تحصیل هستند

در این بین نرخ بیکاری در کل کشور ١٢% و نرخ مشارکت اقتصادی ٤ .٥% بوده است. در بین استان‌های کشور استان سمنان با نرخ ٧.٢% و استان کرمانشاه با ١٨.٧% دارای کمترین و بیشترین نرخ بیکاری بوده‌اند در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی در این دو استان به ترتیب برابر 37.6 و43.2 بوده است.

در بین استان‌های کشور استان‌های خراسان شمالی با 44.9 و استان سیستان و بلوچستان با 33.9 دارای بیشترین و کمترین نرخ مشارکت بوده‌اند.

جمعیت غیرفعال (خارج از نیروی کار) شامل افراد در حال تحصیل با 28.8%، افراد خانه دار با 52.6%، بازنشستگان با 7.9%، غیربازنشستگان دارای درآمد بدون کار با 4.8% و 5.9% سایر افراد هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار