۳۰ آبان آخرین مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

متقاضیان تحصیل در رشته های کارشناسی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور آزمون سراسری سال ۹۶ تا ۳۰ آبان ۹۶ فرصت دارند در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت نام کنند.

حسین توکلی – مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو خبرنگار مهر گفت: تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور از ۲۹ مهرماه ۹۶ آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ۹۶ ادامه داد.

وی افزود: تا تاریخ ۱۳ آبان نیز تعداد ۳۵ هزار و ۳۴۵ نفر برای ثبت نام به دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی مراجعه کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: این مرحله با توجه به درخواست برخی از مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ ایجاد شده است و داوطلبان علاقمند به تحصیل (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۶ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه و موسسات شرکت کنند.

وی افزود: داوطلبان به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و موسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله می‌توانند به لینک جستجوی عنوان موسسه و کدرشته مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پایگاه اطلاع‌رسانی موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و یا پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند.

توکلی گفت: داوطلب می تواند ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک اعلام شده به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کند.

وی تاکید کرد: تمامی متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده باشند. در صورت امکان تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از سوی مؤسسه مورد تقاضا، آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۶ موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی شوند، می‌توانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تمامی داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام از طریق مؤسسه مربوط، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

وی افزود: هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود. در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو موسسه، اطلاعات وی در بانک اطلاعات پذیرفته شدگان هر دو محل حذف خواهد شد.

توکلی یادآور شد: متقاضیان «مرد» باید در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

وی اظهار داشت: پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در موسسه یا مرکز و یا واحد آموزشی که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۹۶ (مرحله شهریور ماه) قرار گرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از موسسات ثبت‌نام کند، قبولی قبلی آنها در شهریورماه لغو خواهد شد.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان باید به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی خود، به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائیدیه‌ تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست کنند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند. پذیرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مؤسسه آموزش‌عالی یا مرکز و یا واحد آموزشی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار