۳۰ خرداد برگزاری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به‌صورت حضوری و الکترونیکی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

۳۰ خرداد برگزاری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به‌صورت حضوری و الکترونیکی

مدیرکل متوسطه اول و رئیس کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، جزییاتی از روند اجرای پروژه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را تشریح کرد.
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عظیم محبی مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش‌ و پرورش و رئیس کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، توضیحاتی در زمینه چگونگی این فرآیند از جمله شیوه اجرای آزمون حضوری و الکترونیکی، ارائه داد.

وی ضمن تقدیر از تلاش مدیران پروژه استانی و اعضای کمیته انتخاب و انتصاب مناطق، اظهار کرد: مرحله اول پروژه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس که با تأیید و تأکید وزیر آموزش‌ و پرورش، گامی مؤثر در راستای استقرار شایسته‌سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای تصدی مدیریت واحدهای آموزشی است، با موفقیت انجام شد.

عظیم محبی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده، گفت: بررسی و تحلیل نظرات ارسال‌شده در زمینه فراخوان انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، تشکیل جلسه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار معاونت‌های حوزه‌های وزارت آموزش‌وپرورش، تدوین دستورالعمل توسط کمیته مربوطه، راه‌اندازی سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و ارائه چارچوب فرایند کار از طریق سامانه، برگزاری جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران پروژه استانی، مدیریت و راهنمایی برای بارگذاری مشخصات مدارس در سامانه در مناطق مجری، مدیریت و راهنمایی برای ثبت‌نام داوطلبین در سامانه ازجمله اقدامات این مرحله بوده است.

وی افزود: در این مرحله بیش از 11 هزار نفر داوطلب تصدی پست مدیریت در مناطق مرکزی استان‌ها، در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند که پس از بررسی سوابق پرسنلی و عملکردی این داوطلبان، شرایط احراز حدود 10 هزار نفر از آنان توسط کمیته‌های انتخاب و انتصاب مدیران مناطق مرکز استان‌ها تأیید و امکان حضور آنان در آزمون حضوری و الکترونیکی وجود دارد.

رئیس کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در مورد جزییات مرحله دوم گفت: برگزاری آزمون که برای اولین بار برگزار می‌شود، به‌صورت حضوری و الکترونیکی بوده و این کار توسط مرکز نیروی انسانی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد، هدف اصلی از اجرای این آزمون شناسایی همکاران فرهنگی توانمند جهت پذیرش مسئولیت واحد آموزشی و تشکیل بانک اطلاعاتی در تمام مقاطع تحصیلی است.

وی در ادامه افزود: تمامی داوطلبان تصدی مدیریت مدارس که شرایط آن‌ها توسط کمیته انتخاب و انتصاب منطقه مورد تأیید قرارگرفته، با حضور در پایگاه آزمون به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور وارد سامانه شده و نسبت به پاسخگویی به سؤالات اقدام می‌نمایند. کسب حداقل 40 درصد از مجموع نمره آزمون توسط داوطلبان برای ورود به مراحل بعدی فرآیند الزامی است.

محبی درباره تاریخ و ساعت برگزاری این آزمون اظهار داشت: این آزمون تحت عنوان “طرح انتخاب و انتصاب مدیران مدارس” بوده و در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 30 خردادماه از طریق سامانه LTMS.medu.ir برگزار خواهد شد.

مدیرکل متوسطه اول در مورد منابع آزمون گفت: محتوا و منابع در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران به آدرسentekhab.medu.ir و در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به آدرس LTMS.medu.ir برای داوطلبان قابل دریافت است و سئوالات به صورت متمرکز کشوری طراحی و آزمون از طریق سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به آدرس LTMS.medu.ir با توجه به ضوابط و مقررات، در مراکز آزمون (CenterTest ) برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته فرآیندانتخاب و انتصاب مدیران مدارس، نظارت بر فرایند مصاحبه در کمیته مناطق، برنامه ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی بعد از انتصاب و تدوین شاخص نظارت و ارزیابی از مدارس مجری را ازجمله برنامه‌های آتی این پروژه مطرح کرد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار