“۳۱۳هزار اخراجی ماحصل کارنامه ۴ ساله پیر صنعت+سند

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

گزارش های رسمی و متقن مرکز آمار ایران نشان می دهد، ” ۳۱۳ هزار اخراجی” ماحصل کارنامه ۴ ساله محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان این روزها به ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شده و هر روز در حمایت از وی بیانیه و تکذیبیه صادر و در این تکذیبیه‌ها با ادبیات جناحی و حزبی، منتقدان و رسانه های کشور را با القاب زشت خطاب قرار می دهد.

این در حالی است که ماموریت اصلی این وزارتخانه حل معضلات بزرگ صنعت، معدن و تجارت کشور است تا هر روز شاهد زمین خوردن بخشی از توان تولیدی کشور نباشیم و فریادهای استغاثه تولید کنندگان را از گوشه و کنار کشور نشنویم. کما اینکه در آخرین نمونه دیروز با خبر شدیم که “ده‌ها تولیدکننده بزرگ روسری که ضربات سهمگینی از واردات و قاچاق خوردند، پس از یک سال نامه نگاری مداوم با مسئولان و پاسکاری بین وزارت صنعت و گمرک، فریاد استغاثه سر دادند و اعلام کردند، کارخانه هایشان در آستانه تعطیلی و هزاران کارگر در مرز اخراج هستند.”

در حالی وزارت صنعت این روزها که رکود پدر صنعت را درآورده و هر روز شاهد تعطیلی کارخانه ای یا اخراج کارگری هستیم، مدام تکذیبیه منتشر می کند و ظاهراً از اقدام و عمل برای محقق شدن “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” خبری نیست، که مرکز آمار ایران گزارش های متقن و مستندی از وضعیت اشتغالزایی در بخش صنعت کشور طی چهار سال اخیر در سایت خود منتشر کرده است.

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، مجموع شاغلان بخش صنعت کشور در پایان سال 95 به 7 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که طبق گزارش مرکز آمار که اسنادش هم در ادامه همین گزارش منتشر می شود، تعداد شاغلان بخش صنعت در تابستان سال 92 یعنی همزمان با شروع به کار دولت یازدهم، 7 میلیون و 513 هزار نفر بوده که با این حساب خالص اشتغالزایی در بخش صنعت کشور در دولت یازدهم منفی 313 هزار نفر است، به عبارتی این دولت نه تنها اشتغالزایی در بخش صنعت نداشته بلکه به طور خالص 313 هزار نفر در بخش صنعت کشور بیکار شدند.

گزارش مرکز آمار ایران حاکی است: تعداد شاغلان در بخش صنعت کشور در پایان سال 92 بیش از 7 میلیون و 313 هزار نفر، در پایان سال 93 حدود 7 میلیون و 191 هزار نفر و در پایان سال 94 هم 7 میلیون 147 هزار نفر بوده است.

اسناد مرکز آمار ایران به شرح زیر است:

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار