۳۳ هزار و ۳۸۰ نفر در سامانه اشتغالزایی ثبت نام کرده اند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۳۳ هزار و ۳۸۰ نفر در سامانه اشتغالزایی ثبت نام کرده اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۳۳ هزار و ۳۸۰ نفر در سامانه برای اشتغالزایی ثبت نام کردند که بالغ بر ۶ هزار نفر واجد شرایط بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نور محمدپور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۳۸۰ نفر در سامانه برای اشتغالزایی ثبت نام کردند که بالغ بر ۶ هزار نفر واجد شرایط بودند. حق الزحمه کارورز کارشناسی ۲۵۰ هزار تومان، کارشناس ۳۱۰، کارشناس ارشد و دکترا ۳۵۰ هزار تومان است. ایجاد ۹۷۰ هزار فرصت شغلی و صیانت از شغل ۸۰ افراد شاغل در طرح اشتغال فراگیر دیده شده است.

وی افزود: بخش های کشاورزی، حمل و نقل، ارتباطات، خدمات، سلامت، فرهنگی و هنری و صنعت، معدن و بازرگانی از جمله بخش های دیده شده در طرح هستند. ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح درنظر گرفته شده است. ۲۰۰ میلیارد تومان برای وزارت کار و سازمان های دیگر نیز هر کدام اعتبار خودشان را دارند. از کل اعتبارات طرح برش استانی خوزستان ۳.۷۵ درصد است. افزایش ظرفیت در این طرح منوط به تکمیل ظرفیت این تعداد درصد خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: اگر استانی اقدامات را تا حد ظرفیت انجام ندهد اعتبارات و امکانات آن را به سایر استان ها می دهند که بر این اساس فضا رقابتی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح برنامه اشتغال فراگیر (آیین نامه اجرایی بندهای الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه، کارورزی دانش آموختگان و مهارت آموزی در محیط واقعی کار)، ارائه گزارش تدوین برنامه های توسعه اشتغال پایدار ویژه استان خوزستان در سال جاری (ویژه حوزه های صنعت، خدمات، مالی، شهرک ها و نواحی صنعتی، کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات)، گزارش مقدماتی مدیر رسته فناوری زیرمجموعه طرح تکاپو، گزارش اقدامات انجام شده در خصوص اخذ برنامه های اشتغالزایی دستگاه های اجرایی و تعهد اشتغال ناشی از آن (سامانه رصد)، درخواست تصویب و تأمین اعتبار طرح زنجیره اشتغال خرد و گزارش سامانه یکپارچه سازی و مدیریت اطلاعات نیروی کار و فرصت های شغلی مصوبات این جلسه شورای اشتغال بودند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار