۳ دلیل مهم ترک شغل/ درد سر موقتی بودن کار برای برخی شاغلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

یکی از دلایل ترک شغل بیکارانِ قبلاً شاغل « موقتی بودن کار» است که ۲۲.۶ درصد را به خود اختصاص داده اند. همچنین «پائین بودن درآمد» با ۱۶.۶ درصد، «اخراج یا تعدیل نیرو» با ۸.۱۶ درصد در مراتب بعدی قرار دارند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نتایج طرح آمارگیری نیروی کار کشور در سال 1397 نشان میدهد که از حدود 3.3 میلیون نفر بیکار کشور در سال 1397، حدود 1.9 میلیون نفر، بیکار قبلا شاغل10 ساله و بیشتر، بوده اند.

مردان نزدیک به 1.6 میلیون نفر از این افراد را تشکیل داده اند. مطابق اطلاعات مندرج در جدول ذیل در سال 1397، از بین عواملی که موجب ترک شغل بیکاران 10 ساله و بیشتر قبلا شاغل در طی 5 سال گذشته شده است، سه عامل نسبت به بقیه عوامل در ترک شغل شاغلان و افزایش بیکاری این گروه نقش و تاثیر بیشتری داشته اند.

اولین عامل «موقتی بودن کار» با 22.6 درصد یکی از مهم-ترین عوامل ترک شغل شاغلان 10 ساله و بیشتر در جمعیت مرد و زن کشور در دوره مذکور بوده است. همچنین «پائین بودن درآمد» با 16.6 درصد، «اخراج یا تعدیل نیرو» با 8.16 درصد در مراتب بعدی قرار دارند.

البته عوامل دیگر مندرج در جدول ذیل نیز هرکدام به نوبه خود در ترک شغل شاغلان 10 ساله و بیشتر طی 5 سال گذشته نقش داشته اند ولی در مقایسه با سه عامل اصلی فوق الذکر تاثیر کمتری بر ترک شغل و نهایتاً بیکاری شاغلان 10 ساله و بیشتر در بازار کار، داشته اند. نکته قابل توجه آن است که در سال 1396 نیز سه عامل مذکور به عنوان عوامل اصلی موثر در ترک شغل بیکاران قبلاً شاغل بوده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار