۳ راهکار دانشگاه آزاد برای «مصاحبه دکتری»/ از مجازی شدن تا حذف

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد گفت: سه سناریو برای برگزاری مصاحبه آزمون دکتری در سال ۹۹ پیش بینی شده است و دانشگاه آزاد آمادگی برگزاری هر یک از این سناریوها را دارد.

بهروز طهماسب کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه این دانشگاه برای برگزاری مصاحبه آزمون دکتری در وضعیت کنونی، اظهار کرد: در حال حاضر سه سناریو برای برگزاری مصاحبه آزمون دکتری پیش بینی کرده ایم و در حال بررسی‌ گزینه‌های پیش رو هستیم.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد افزود: نخستین سناریو این است که تمامی مصاحبه‌های آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی، مانند سال گذشته به صورت متمرکز در تهران برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه دومین سناریو، برگزاری مصاحبه به صورت مجازی است، گفت: دانشگاه آزاد زیر ساخت لازم را برای برگزاری مصاحبه داوطلبان دکتری دارد.

کاظمی سومین سناریو را حذف مصاحبه آزمون دکتری به دلیل شرایط کرونایی در کشور عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از پیشنهادات این است که آزمون دکتری به همراه سوابق ملاک عمل باشد و مصاحبه دکتری حذف شود.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد ادامه داد: در همین رابطه ابتدا موضوع باید در هیأت رئیسه دانشگاه آزاد به تأیید برسد و پس از آن برای دریافت مجوز، مکاتبه‌ای با شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: حتی به شورای سنجش و پذیرش، پیشنهاد خواهیم داد که اگر شرایط کرونا در کشور بسیار حاد بود، سایر دانشگاه‌ها به همین شیوه عمل کنند.

کاظمی با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد آمادگی برگزاری هر یک از این سناریوها را دارد، تاکید کرد که نهایت دقت را در برگزاری مصاحبه دکتری خواهیم داشت تا مشکلی برای داوطلبان ایجاد نشود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار