۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به هندیجان اختصاص می‌یابد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به هندیجان اختصاص می‌یابد

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: سه و نیم میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به کمیته امداد هندیجان برای اشتغالزایی مددجویان اختصاص می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، مرتضی موصلی عصر امروز در جلسه مشارکت‌های مردمی شهرستان هندیجان که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور فرماندار، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و برخی از خیرین برگزار شد، اظهار داشت: 22 روز بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران (14 اسفند) حضرت امام خمینی (ره) دستور تشکیل کمیته امداد را داده تا به محرومین و مستضعفان کمک‌رسانی شود.

وی افزود: دیدگاه و نظر حضرت امام بسیار نافذ و عمیق بود، چراکه ایشان عمق فاجعه و بدبختی مردم را در دروان ستم‌شاهی مشاهده و به همین سبب دستور دادند تا در سریع‌ترین زمان ممکن کمیته امداد تشکیل و به نیازمندان خدمات‌رسانی دهد.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: همه ما بر این عقیده هستیم تا رسیدن به نقاط مطلوب و کمک‌رسانی بیشتر به محرومین فاصله‌های زیادی وجود دارد. راهبرد اصلی کمیته تلاش در جهت توانمندسازی مددجویان زیرپوشش است.

وی گفت: در سال 1395 در بحث اشتغال‌های خرد با همکاری استاندار خوزستان اعتبار 52 میلیارد تومان که به استان اختصاص داده بودند، به‌صورت صد درصد جذب و 11 میلیارد تومان از صندوق اشتغال نیازمندان به این امر نیز اختصاص داده شد.

موصلی عنوان کرد: از کارخانه تراکتورسازی تبریز 200 دستگاه تراکتور با 20 درصد زیر قیمت کارخانه به‌صورت تمام قسط خریداری و در اختیار 200 فرزند مددجو در شهرهایی که کشاورزی آن پررنگ بود، قراردادیم تا بتوانند در مسیر خودکفایی گام بردارند.

تولیدات خانوارهای کمیته امداد را در بازارهای بزرگ به فروش می‌رسانیم

وی افزود: در بحث خودکفایی و اشتغال‌زایی هفته گذشته با حضور استاندار خوزستان 300 دستگاه زامیاد از کارخانه سایپا با 7 درصد زیر قیمت کارخانه خریداری و بدون اینکه مددجو ضمانتی را انجام بدهد در اختیار آن‌ها گذاشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: توافقی که با سه شرکت پتروشیمی ماهشهر داشته‌ایم، تهیه و دوخت لباس کار را به زنان سرپرست خانوار داده‌اند.

وی گفت: طبق توافقی که ریاست کمیته امداد کشور با مرکز فرش ایران صورت دادند، همه فرش‌های بافت شده توسط مددجویان خوزستانی به مرکز فرش ایران بدون اخذ هزینه از مددجو ارسال و باقیمت بالا توسط تهران تعیین و همه عواید آن به بافندگان تعلق می‌گیرد.

موصلی عنوان کرد: در کمیته امداد خوزستان 101 هزار نفر خانوار تحت پوشش،60 درصد آن 60 هزار زن سرپرست، 45 هزار زن سرپرست به سبب فوت همسر، 10 هزار زن سرپرست به سبب طلاق، متارکه، زندانی،87 هزار خانوار از همه خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی افزود: در خوزستان 300 هزار نفر با مجموعه امداد به‌عنوان نیکوکار همکاری می‌کنند،40 هزار نفر حامی ایتام در کمیته امداد خوزستان، در سال 95 24 میلیارد تومان کمک به ایتام شده توسط حامیان، خوزستانی‌های مقیم اروپا، شمال تهران و کشورهای عربی از ایتام خوزستان حمایت مالی و معنوی می‌کنند.

سه هزار تهرانی از ایتام خوزستان حمایت می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: سه هزار حامی از تهران داریم و از ایتام ما حمایت می‌کنند دلیل آن‌ها مظلومیت این استان در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی گفت: با یکی از شرکت‌های پتروشیمی صحبت کرده و مبلغ چهارصد میلیون تومان اعتبار جهت ساخت 16 واحد مسکن مددجویان هندیجانی دریافت کردیم، کل مبلغ موردنیاز 800 میلیون تومان است لذا از همه خیرین عزیز درخواست حمایت داریم.

موصلی عنوان کرد: از 1340 خانوار کمیته هندیجان 560 نفر زن سرپرست خانوار هستند، میزان کمک‌های ما با محرومیت فاصله زیادی دارد و ما انتظار همکاری بیشتر خیرین را داریم.

وی افزود: ما 16 هزار نفر از مددجویان خود را جهت زیارت به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام کرده‌و سعی شده زائر اولی باشند، سال گذشته چهار هزار نفر را به‌صورت پیاده به اربعین حسینی اعزام که شش نفر آن‌ها در حادثه حلِ شهید شدند.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: در طرح پرورش میگو هندیجان کمیته امداد نیز جهت اشتغال مددجویان می‌تواند با سایر عزیزان همکاری کند. تعداد 250 واحد مسکن با همکاری سپاه پاسداران و بسیجیان در سطح استان هفته آینده افتتاح می‌کنیم.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی برای هندیجان در نظر گرفتیم که صددرصد جذب شد و برای امسال سه و نیم میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار