۴هزار نیروی‌حق‌التدریس در مدارس‌خوزستان به‌کارگیری‌شدند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

۴هزار نیروی‌حق‌التدریس در مدارس‌خوزستان به‌کارگیری‌شدند

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: در استان خوزستان ۴ هزار نفر به‌عنوان نیروی حق‌التدریس به‌کارگیری شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس محمدتقی زاده عصر سه شنبه در نشست صمیمی با معلمان حق‌التدریس و جدیدالاستخدام شهرستان باوی، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات صورت گرفته ۴ هزار نفر از نیروهای باسابقه پیش‌دبستانی به‌عنوان نیروهای حق‌التدریس در سراسر استان به‌کارگیری شدند.

وی بابیان اینکه رسالت اصلی معلمان آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی به دانش آموزان است، افزود: درک، فهم، شناخت و شعور و معرفت درباره ساده‌ترین واژه‌های زندگی اجتماعی باید اولویت اصلی معلمان در تدریس باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان مهم‌ترین ثروت یک جامعه را انسان دانا دانست و عنوان کرد: انسان دانا ممکن است یک کشاورز، یک کارگر و یا یک کارمند باشد. این انسان باید ساده‌ترین واژه‌های زندگی اجتماعی را درک کند و در زندگی به کار ببندد. این همان فصل اول کتاب زندگی اجتماعی است.

وی با اشاره به اجباری کردن دوره پیش‌دبستانی در استان خوزستان، گفت: پیش‌دبستانی در خوزستان از رتبه ۱۸ کشوری به رتبه اول ارتقا یافت که این امر نشان از توجه بالای مجموعه تعلیم و تربیت استان به مقوله پیش‌دبستانی دارد.

تقی زاده با اظهار اینکه در طول ۴ سال گذشته ۱۰ هزار نفر به‌عنوان نیروی پیش‌دبستانی در خوزستان به‌کارگیری شدند، بیان کرد: با توجه به وجود مناطق دوزبانه در استان، توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا از نیروهای توانمند استفاده شد. اجباری کردن این دوره باعث شد دانش‌آموز یک سال زودتر با مفاهیم زندگی اجتماعی آشنا شود.

وی اظهارکرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات سازمانی مدیریت علمی و اجرایی است. مدیریت راهبردی تنها توجه به برنامه محوری محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان در پایان عنوان کرد: پیشرفت و توسعه تمدن یک جامعه تنها از طریق نویسندگان و کتابخانه‌ها محقق می‌شود. باید تلاش شود فرهنگ کتاب‌خوانی بیش‌ازپیش در بین دانش آموزان ترویج داده شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار