۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جدید در خوزستان افتتاح شد‌

دسته ها: اخبار استان اخبار

۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جدید در خوزستان افتتاح شد‌

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان از راه‌اندازی ۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جدید در شهرستان‌های مختلف خبر داد.

عبدالنبی سواعدی اظهار داشت: 4 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جدید در شهرستان‌های مختلف استان خوزستان به بهره برداری رسید.

وی مراکز جدید آموزش فنی و حرفه‌ای را در شهرستان‌های دشت‌آزادگان، شوش دانیال، باغملک و اهواز اعلام کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی بر‌اساس نیاز‌سنجی آموزشی و متناسب با بازار کار هر منطقه برای تربیت نیروی انسانی و افراد فاقد مهارت و متقاضی کار انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در ادامه با معرفی مراکز جدید بیان کرد: واحد آموزش فنی و حرفه‌ای شهری بخش بستان افتتاح شد که در رشته‌های رایانه، خیاطی و کشاورزی به‌صورت رایگان آموزش‌های مهارتی را به جوانان منطقه ارائه می‌کند.

وی در ادامه از افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان شوش خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز با مساحت یک هزار و 640 متر و زیر بنای یک هزار و 500 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال ساخته شده است.

سواعدی عنوان کرد: بخش‌های مختلف مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شوش شامل سایت اداری، کارگاه‌ها، پارکینگ، محوطه و فضای سبز، حراست، انبار مرکز، پست برق و نمازخانه است.

وی در ادامه به معرفی کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شوش پرداخت و اضافه کرد: در این مرکز سه کارگاه جداگانه کار آموزش به بانوان را انجام می‌دهند که کارگاه اول شامل: دوخت انواع کیف‌های جیبی و زنانه و کیف‌های دانشجویی است، کارگاه دوم شامل عکاسی دیجیتال، تدوین فیلم و صدا و کارگاه سوم نیز شامل آموزش تولید و نگهداری گیاهان آپارتمانی، تولید سیر در منزل و پرورش قارچ خواهد بود که هر کدام از کارگاه‌های این مرکز آموزش، مربی‌های مربوط به حرفه خود را دارد که کار آموزش به بانوان را انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان یکی دیگر از مراکز جدید را مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران باغملک اعلام کرد و ادامه داد: این مرکز آموزشی در زمینی به مساحت 900 مترمرمبع و در چهار طبقه و زیر بنای یک هزار و 35 مترمربع در بخش‌های آموزش کارگاهی، اداری، نگهبانی، نمازخانه، محوطه و فضای سبز، پست برق، سرویس بهداشتی، انبار و پارکینگ جهت ارائه خدمات آموزشی و مهارتی رایگان به خواهران شهرستان باغملک بنا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران باغملک را بالغ بر 12 میلیارد و 689 میلیون ریال دانست و افزود: تعداد کارگاه‌های آموزشی مرکز 5 کارگاه و ظرفیت هر کارگاه 16 نفر است که 5 رشته الکترونیک، طراحی و دوخت، صنایع دستی، صنایع هنری و طراحی معماری آموزش داده می‌شود.

سواعدی همچنین از بهره‌برداری از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای منطقه عین 2 اهواز خبر داد و تصریح کرد: این مرکز در زمینی به مساحت 4 هزار و 777 مترمربع با زیربنای هزار و 702 مترمربع و اعتبار 16 میلیارد و 964 میلیون ریال احداث و تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان یادآور شد: در حال حاضر حرفه‌های تعمیرکار اتومبیل‌های CNG، برقکار خودرو، سرویس و نگهداری خودرو، برق صنعتی درجه 2، برق ساختمان، PLC، تأسیسات برودتی، تعمیر و نصب کولرهای اسپیلت و جوشکاری بر روی ورق‌های فولادی با گاز محافظ در این مرکز راه‌اندازی شده است.

اخبار استان اخبار