۵۰۰۰ نیروی قراردادی جذب مجموعه وزارت علوم می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۵۰۰۰ نیروی قراردادی جذب مجموعه وزارت علوم می‌شوند

معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم از جذب ۵۰۰۰ نیروی قراردادی در مجموعه این وزارتخانه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر «حسین عسکریان ابیانه» در نشست با اعضای شورای دانشگاه یزد، گفت: در مجموعه وزارت علوم ۳۰ هزار و ۸۰۰ عضو هیات علمی فعالیت می‌کنند و شمار کارمندان قراردادی نیز افزون بر ۱۵ هزار نفر است که ۵۰۰۰ نفر از آنان در آینده نزدیک جذب می‌شوند .

وی در این نشست و در پاسخ به سوالات و مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای دانشگاه بر لزوم بهره وری تأکید و اظهار کرد: اساس کار بهره‌وری، این است که با انرژی کمتر بتوان خروجی و نتیجه بیشتری را دریافت کرد و در این صورت می‌توانیم انرژی را تقسیم و در حوزه‌های مختلف از آن بهره‌برداری کنیم.

عسکریان افزود: از مواردی که باید در شیوه مدیریت مد نظر قرار گیرد، کوچک کردن چارت‌هاست چرا که هر چقدر چارت سازمانی گسترده تر باشد، در هم ریختگی آن نیز بیشتر خواهد بود.

وی افزود: اکنون در دانشگاه یزد، ریاست دانشگاه توانسته تیم خوبی از مدیران را گرد هم آورد و نوعی از مدیریت نهادی و نه قائم به فرد را ارائه کند که این یک نقطه مثبت برای دانشگاه یزد است و در وزارت خانه باید آن را مد نظر قرار دهیم .

وی در ادامه نیز سامانه یکپارچه سازی را یکی از اقدامات خوب و در راستای دولت الکترونیک دانست و با تأکید بر اهمیت توازن بین کارمندان و اعضای هیئت علمی، گفت: نسبت هیئت علمی ۴۵۰ به ۳۵۶ کارمند، خبری خوشحال کننده است اما این نسبت باز هم زیاد است و نسبت متناسب را می توان یک کارمند به دو عضو هیئت علمی در نظر گرفت.

معاون وزیر علوم رشد بودجه را به مدل‌های طراحی شده معطوف دانست و گفت: بازنشستگی زودتر از موعد فرآیندی در جهت چرخش کارمندان و ورود نسل جدید به این حوزه است.

به گزارش ایسنا، «محمد عبدالحسینی» مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی در دانشگاه‌ها، گفت: وزارت علوم در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر کارمند قرار دادی دارد و در تدوین آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی، تلاش کرده‌ایم با همکاری کارشناسان و متخصصان آئین‌نامه را به نحوی تنظیم کنیم که از مشکلات آنان کاسته شود .

دکتر «مهرالله رخشانی مهر» مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم نیز در سخنانی کوتاه، مدیریت و کارکرد تیم مدیریتی دانشگاه یزد را نمونه‌ای خوب برای جامعه علمی کشور دانست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار