۵۰۰ مجوز جذب هیئت علمی از سوی وزارت علوم بلااستفاده مانده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۵۰۰ مجوز جذب هیئت علمی از سوی وزارت علوم بلااستفاده مانده است

نماینده سازمان اداری و استخدامی در جلسه اخیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی گفت: براساس قانون ششم توسعه ۵۰۰ مجوز جذب هیئت علمی از سوی وزارت علوم بلااستفاده مانده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دویست‌ و نهمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با رای اعضای هیئت عالی جذب محمد شریف‌زاده، سید مصطفی شریفیان، عبدالرحمن رستمیان، سیدعلی حسینی، محمود کاظمی شهربانو نخعی به عضویت هیئت مرکزی جذب این وزارتخانه انتخاب شدند.

در ادامه جلسه، پس از طرح موضوع آمار ماندگاری پرونده‌ها در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط دبیر هیئت عالی جذب؛ رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارت در پاسخ گفت: با رؤسای دانشگاه‌هایی که مشکل داشتند تماس گرفته شده و آنان اعلام کرده‌اند که تعداد زیادی پرونده در مرحله غربالگری رد شده‌اند و دانشگاه‌ها نیز در حال پیگیری هستند.

کی‌نژاد در این زمینه گفت: به محض اینکه افراد متقاضی جذب بلاتکلیف می‌مانند ممکن است تصمیماتی بگیرند که به مصلحت کشور نیست.

وی افزود: باید هیئت‌های مرکزی جذب، با رؤسای دانشگاه‌هایی که در آن دانشگاه‌ها تأخیر وجود دارد جلسه برگزار کرده و مشکلات را رفع کنند.

پس از سخنان وی مقرر شد طی نامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام شود که نماینده گروه‌های علمی و دانشکده‌ها می‌توانند در جلسات هیئت اجرایی جذب دعوت حضور داشته باشند.

اعضای هیئت عالی جذب همچنین مقرر کردند کمیته تجدید نظر و رسیدگی به شکایات توسط هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شود.

در ادامه جلسه، پس از توضیحات جواد محمدی، دبیر هیئت عالی جذب، در مورد استخراج شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها از منظر اجرای فرآیند جذب در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای اسناد بالا دستی، مقررشد این شاخص‌ها تدوین در جلسه آتی بررسی شود.

بررسی نحوه توزیع بودجه جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1396 دستور بعدی جلسه هیئت عالی جذب بود، که پس از ارائه گزارش مزبور اعضای هیئت عالی جذب ضمن انتقاد به نحوه توزیع این بودجه بین دانشگاه‌ها، خواستار واگذاری توزیع این بودجه به مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارت شدند.

**500 مجوز جذب هیئت علمی از سوی وزارت علوم بلااستفاده مانده است

در ادامه جلسه، نماینده سازمان اداری و استخدامی گزارشی از مجوزهای اعطاء شده برای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از جانب این سازمان ارائه کرد و گفت: بر اساس نسبت استاد به دانشجو و قانون برنامه ششم توسعه مجوزها توزیع می‌شد که از 12000 مجوز در اختیار وزارت علوم 500 مجوز هنوز استفاده نشده است و اجازه تخصیص 700 مجوز در سال 96 داده شده است.

وی افزود: برای نخبگان نیز در دو نوبت 100 مجوز بنا به نیاز صادر شده است.

نماینده سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: عدم رعایت نسبت استاد به دانشجو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باعث تأخیر اعطای مجوز به این وزارت شده است.

در ادامه جلسه رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید آمار متعهدین خدمت همراه با اعضای هیئت علمی توسط سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شود و این دو حوزه از هم تفکیک شوند تا آمار نسبت استاد به دانشجو به نسبت مورد نظر برنامه ششم توسعه برسد.

همچنین رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نابسامانی توزیع ردیف استخدامی در دانشگاه‌ها گفت: اطلاعات مربوط به این موضوع باید در اختیار ما قرار گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار