۵۰۰ مرکز علمی و کاربردی با ممنوعیت پذیرش دانشجو در خطر تعطیلی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۵۰۰ مرکز علمی و کاربردی با ممنوعیت پذیرش دانشجو در خطر تعطیلی

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،گفت: ۳۰۰الی۵۰۰ مرکز علمی و کاربردی در کشور با دستور رییس جمهور مبنی برممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز علمی‌ کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی تعطیل می‌شوند.
قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره دستور اخیر رییس جمهور مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز علمی‌ کاربردی،گفت: انتقال مراکز علمی وکاربردی دولتی به خصوصی به یکباره امکان پذیر نیست و این موضوع تبعات گسترده‌ای در بردارد.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما انتظار داشتیم در روز ششم ایام دهه مبارک فجر خبرهای امید بخشی را در حوزه آموزش و دانشگاه‌های مرتبط دریافت کنیم اما متاسفانه خبرهای درباره دانشگاه علمی وکاربردی و مصوبه در این زمینه ابلاغ شده است که نه تنها مشکل عزیران را دانشکاه علمی وکاربردی حل نمی‌کند بلکه برمشکلاتشان این مراکز نیز می‌افزاید و از همین رو این تصمیم خطری بزرگ برای دانشگاه علمی وکاربردی است.
وی ادامه داد: وزارتخانه‌های که مراکز علمی کاربردی داشتند، نه تنها به دولت ضرر نمی‌رساند بلکه منفعت نیز داشته اند و این در حالی است که آموزش بر حسب نیاز به دانشجویان از امتیازات این مراکز است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس یادآورشد: آیا حقوق ومزایای که به اساتید در بخش دولتی، علمی وکاربری پرداخت می‌کنند، بخش خصوصی می تواند به اساتید پرداخت کند و این سوال نیز مطرح می‌شود که با تعطیلی این مدارس تکلیف بسیاری از اساتید،کارمندان این مراکز چه خواهد شد بنابراین انتظار داریم دولت هرچه سریعتر اقدامات کارآمدی در این راستا اتخاذ کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار