۵۰ درصدِ مابقی تسهیلات اشتغال روستایی منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۵۰ درصدِ مابقی تسهیلات اشتغال روستایی منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه است

مدیر پروژه های سرمایه گذاری اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه منتظر ابلاغ بخش دوم اشتغال روستایی از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم گفت: با توجه به تکمیل رسته های کشاورزی و صنوف، امکان ثبت نام در بخش خدمات و معدنی و فرآوری معدنی امکان وجود دارد.
رامین اسدی، مدیر پروژه های سرمایه گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تاکنون 50 درصد از منابع یک و نیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی برای اجرای برنامه اشتغال روستایی در اختیار 4 موسسه عامل اجرای این طرح قرار گرفته است و خوشبختانه با دستور رئیس جمهور مرحله دوم تامین منابع مالی اجرای این طرح با ابلاغ رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کند. در حال حاضر تمام استان ها در بخش کشاورزی اعتبار ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به تکمیل ظرفیت طرح های پذیرش شده در رسته های بخش کشاورزی و صنوف در سامانه کارا در ارتباط با اجرای “قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی”، تا اطلاع ثانوی تنها طرح های مربوط به رسته های بخش خدمات و بخش معدن و فرآوری معدنی امکان ثبت نام وجود دارد.

اسدی ادامه داد: در حال حاضر کمیته فنی و بانک ها در حال پالایش طرح ها هستند و در صورتی که طرحی قابلیت اجرا نداشته باشد حذف و شرایط برای ثبت نام طرح هایی که در جریان است باز می شود. استان ها باید به تعهداتی که در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی داشتند پایبند باشند.

مدیر پروژه های سرمایه گذاری اشتغال وزارت کار گفت: منظور از انحراف در برخی از استان ها این است،زمانی که بانک بخواهد تسهیلاتی را پرداخت کند، ابتدا بررسی های لازم را انجام می دهد ،بعد از اینکه به مرحله پرداخت می رسد، چند روز طول می کشد تا طرح از سوی بانک ها در سامانه ثبت شود، در نتیجه وزارت کار ملاک عمل خود را سامانه قرار داده است، زمانی که بانک ها آمار و اعداد را در سامانه بارگذاری نکنند،ضرر می کنند. اگر کمتر از میزانی که پرداخت کرده باشد بانک ها متضرر می شوند. در حال حاضر به برخی استان ها اعلام کردیم که فلان بانک کم کاری کرده است. ملاک فعالیت کار خود را سامانه گذاشته ایم.

وی بیان کرد: منظور دیگر از انحراف این است که به استان ها اعلام کرده ایم که سهمیه بندی در بخش های مختلف به چه میزان است. اما برخی از استان ها به طور مثال در بخش کشاورزی بیش از حد سهمیه خود تسهیلات پرداخت کرده اند. این موضوع باید در کارگروه اشتغال بررسی شود و دلایل خود را به استاندارد بیان کنند و سپس استاندارد اعلام کند که نیازمند تسهیلات بیشتر در حوزه کشاورزی است.

در پرداخت تسهیلات دوره دوم، بنگاه هایی که مطابق دستورالعمل پیش نرفتند باید خود را به روز کنند،به طور مثال اگر در مرحله اول 65 درصد به بانک کشاورزی پرداخت کردند باید در مرحله دوم باید این میزان را به 45 درصد برسانند.

به گزارش تسنیم، عیسی منصوری،معاون اشتغال وزارت کار در نشست شورای عالی اشتغال گفت: تاکنون 50 درصد از منابع یک و نیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی برای اجرای برنامه اشتغال روستایی در اختیار 4 موسسه عامل اجرای این طرح قرار گرفت و خوشبختانه با دستور رئیس جمهور مرحله دوم تامین منابع مالی اجرای این طرح با ابلاغ رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا میکند و فاز دوم طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری به زودی اجرایی می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار