۵۹۳۸ فرصت شغلی برای کارجویان کمیته امداد خوزستان ایجاد شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

معاون کمیته امداد استان خوزستان گفت: تا پایان بهمن‌ماه امسال ۵ هزار و ۹۳۸ فرصت شغلی برای کارجویان و متقاضیان تحت پوشش و حمایت خود ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، ناجی عبیاوی عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش را در قالب دو نظام کلی «هدایت شغلی» و «راهبری شغلی یا کارآفرین محور» انجام می‌دهیم.

وی افزود: هدایت شغلی با تمرکز بر توسعه مشاغل خُرد و زودبازده و برای بخش فردی جوابگو است؛ راهبری شغلی یا کارآفرین محور نیز با تمرکز بر توسعه مشاغل نوین و کسب و کارهای حرفه‌ای انجام می‌شود.

معاون کمیته امداد استان خوزستان تصریح کرد: تا پایان بهمن‌ماه امسال ۵ هزار و ۹۳۸ فرصت شغلی برای کارجویان و متقاضیان تحت پوشش و حمایت خود ایجاد کرده‌ایم.

عبیاوی عنوان کرد: این اشتغال‌زایی‌ها از طریق تعامل با کارفرمایان و کارآفرینان و یا اشتغال‌زایی به صورت فردی انجام شده است.

وی یادآور شد: برای این تعداد از اشتغال‌زایی ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه متقاضیان پرداخت شده است.

معاون کمیته امداد استان خوزستان ادامه داد: برای خروج و خانواده‌های تحت پوشش و حمایت کمیته امداد شاخص‌های تعریف کردیم که در صورت رسیدن به شاخص‌های تعیین شده از حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

عبیاوی در پایان خبر داد: تا بهمن‌ماه امسال ۹۷۵ خانوار که در سنوات گذشته تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کرده و از شاخص‌های استقلال اقتصادی برخوردار بودند، از حمایت کمیته امداد جدا شدند.

اخبار استان اخبار