۵ اشتباه کارجویان تازه کار

دسته ها: مطالب آموزشی

۵ اشتباه کارجویان تازه کار

خواه شما تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشید و یا اینکه بعد از چند سال کار در یک شرکت به دنبال شغل و استخدام در شرکت جدید برای خود باشید، اشتباهات رایجی وجود دارد که جویندگان کار معمولا مرتکب می شوند. با کمک راهنمایی های ما انرژی و زمان خود را ذخیره کنید.

هدف شغلی خود را خیلی وسیع در نظر نگیرید، لطفا …

۵ اشتباه کارجویان تازه کار
در مراحل اولیه یافتن شغل و تلاش برای استخدام، این امر می تواند موجب شود که شما به همه آگهی های استخدامی توجه کرده و با آنها تماس بگیرید. ثبت نام در موسسات کاریابی بدون دانستن مسیری که می خواهید دنبال کنید، کمک موثری به شما نمی کند. به علاوه ارسال رزومه خود به همه آگهی های استخدامی شما را به نتیجه مطلوبی نمی رساند.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب، وقت کافی برای مشخص کردن آنچه واقعا می خواهید و شناسایی فرصت های مربوط به آن اختصاص دهید. بهترین تماس ها را در زمان های مناسب ایجاد کنید به عنوان مثال وقتی می دانید چه چیزی می خواهید و چه چیزهایی را باید پیشنهاد و بیان کنید، با افراد موثر و صاحب نفوذ در یافتن شغل مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید. آن دسته از سایت های استخدام و کاریابی یا روزنامه هایی راکه اطلاعات بیشتری از شغل و کارفرما ارائه می دهند در اولویت جستجو قرار دهید.

کارهای موقت و پاره وقت را نادیده نگیرید…
شما ممکن است به دنبال یک شغل دائمی باشید، ولی یادتان باشد بسیاری از شرکت ها به خصوص شرکت های کوچک، قراردادهای بلندمدت و دائمی با کارکنان خود نمی بندند. پس هنگامی که با شرکتی برای کار تماس می گیرید یادتان باشد که ممکن است شغل پیشنهادی قراردادی یا موقت باشد. وقتی کاری قراردادی به شما داده می شود، شما در موقعیتی هستید که می توانید با انجام عالی کار و اثبات توانایی های خود، به یک نیروی کار دائمی آن شرکت تبدیل شوید. علاوه بر این به این فکر کنید که این کار قراردادی و موقت می تواند تجربه ای برای شما باشد که تابحال آن را کسب نکرده اید.

لطفا پشت کامپیوتر و در منزل خود پنهان نشوید …

۵ اشتباه کارجویان تازه کار
اگر شما تمام روز در اینترنت و به صورت آنلاین به دنبال شغل بگردید، فراموش می کنید که از پشت کامپیوتر خود بیرون بیایید. بسیاری از افراد جویای کار این اشتباه را می کنند که صرفا از طریق ایمیل با کارفرماهای احتمالی خود ارتباط برقرار می کنند. این درحالی است که در بسیاری از موارد، به خصوص در مورد مدیران پرمشغله، ایمیل ها نادیده گرفته می شوند. علاوه بر ارسال ایمیل ، استفاده از تماس تلفنی در وقت و شکل مناسب می تواند در مواردی بسیار کمک کننده بوده و فرصت های شغلی خوبی را برای شما فراهم آورد.
همچنین ایجاد شبکه های ارتباطی با خانواده، دوستان و نزدیکان در یافتن فرصت های شغلی مناسب بسیار موثر است.

فقط برای شغل های آگهی شده، درخواست کار ارسال نکنید !

۵ اشتباه کارجویان تازه کار
اگر تابحال تنها به فرصت های شغلی موجود در آگهی استخدامی توجه می کردید، از این پس به دنبال شغل های پنهان نیز باشید.
هیچگاه همه فرصت های شغلی در آگهی استخدامی نیستند. با شرکت ها مستقیما تماس بگیرید و برای آنها توضیح دهید که چرا آنها احتمالا به تخصص شما نیاز دارند. شرکت های کوچک معمولا برای آگهی استخدامی و مصاحبه شغلی هزینه زیادی نمی کنند، به همین دلیل ایجاد تماس مستقیم در یافتن فرصت های شغلی موجود دراین شرکت ها بسیار موثر است.

برای یافتن شغل های پنهان هر چیزی را که در حوزه کاری (صنعت مرتبط) شما رخ می دهد بررسی کنید، ببینید چه شرکت هایی در این حوزه خوب کار می کنند، کدام شرکت ها وارد بخش ها و شاخه های کاری جدیدی شده اند و…

نگویید که به دنبال کسب تجربه هستید !
این مورد برای بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه صدق می کند. استخدام کنندگان دوست دارند که شما دارای تجربه کاری باشید در حالی که شما در شروع آن را ندارید. اگر احتمالا یکی از اهداف اصلی شما در گرفتن یک شغل، کسب تجربه می باشد، بهتر است آن را به کارفرمای آینده خود نگویید. زیرا با گفتن آن اذعان می کنید که فاقد تجربه کاری هستید. یک کارفرما در صورتی که شما را مفید و موثر برای سازمان خود بداند، استخدام می کند نه برای اینکه شما به کسب تجربه نیاز دارید. به کارفرمای خود آنچه را می توانید انجام دهید بگویید نه آنچه را نمی توانید.

مطالب آموزشی