۶۰۰ هزار شغل در سال کسری داریم/ ورود یک میلیون متقاضی جدید به بازار کار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۶۰۰ هزار شغل در سال کسری داریم/ ورود یک میلیون متقاضی جدید به بازار کار

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشورهای دیگر بین یک تا دو درصد جی‌‌دی‌پی برای مداخله در بازار کار ترزریق می‌شود گفت: برای نخستین بار در بودجه‌ریزی کشور به عرضه نیروی کار توجه کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، ربیعی در مراسم آغاز اجرای دو برنامه ایجاد اشتغال برنامه فراگیر اشتغال 96 و همچنین ایجاد اشتغال روستایی و عشایری که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: در حال حاضر 3.3 میلیون بیکار در کشور داریم که باید برای یک میلیون نفر ورودی جدید نیز اشتغال ایجاد کنیم و این کار برای اقتصادهای بزرگ جهان با رشد 6 درصد هم بسیار سخت به دست می‌آید.

وی افزود: امروز دیگر سیاستهای مبتنی بر رشد پاسخگو نیست و حتی اگر بطور مداوم رشدهای 7 درصدی داشته باشیم باید اذعان کرد که این رشدها تاثیر چندانی در اشتغال ندارد.

ربیعی ادامه داد: امروز یک درصد رشد دیگر 100 هزار شغل ایجاد نمی‌کند چرا که هزینه ایجاد شغل در صنایع بسیار بالاست به عنوان مثال برای ایجاد شغل در صنعت نفت 10 میلیارد تومان، در صنعت پتروشیمی 3 میلیارد تومان، در صنعت لاستیک 800 میلیون تومان و در صنعت فولاد 700 میلیون تومان نیاز است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بهترین حالت رشد اقتصادی می‌تواند 400 هزار شغل ایجاد کند و بنابراین 600 هزار شغل در سال کسری داریم گفت: با پیگیری‌های دکتر روحانی برنامه رشد فراگیر با برنامه اشتغال خصلت ضدفقر در دولت ارائه شده است.

ربیعی افزود: باید روی رسته‌شغل‌هایی که پرکشش هستند سرمایه‌گذاری کنیم تا کیفیت اشتغالزایی را افزایش دهیم.

* واریز اولین منابع طرح به کارگیری 120 هزار کارورز

ربیعی با بیان اینکه هدف دولت این است که توسعه متوازن در روستاهای کشور ایجاد کند؛ گفت: در حال حاضر مهمترین بحث ما کارورزی است و اولین منابع آن نیز دیشب واریز شده است و به سرعت 120 هزار کارورز، جذب خواهند شد که با پولی که دیروز واریز شده است، طرح کاورزی جنبه اجرایی و عملی به خود گرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار