۶۳ درصد بیکاران کشور دیپلم و بیشتر از دیپلم تحصیلات دارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۶۳ درصد بیکاران کشور دیپلم و بیشتر از دیپلم تحصیلات دارند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ۶۳ درصد بیکاران کشور دیپلم و بیشتر از دیپلم تحصیلات دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالفضل رضوی روز شنبه در جلسه بررسی تسهیلات طرح توسعه روستایی ایلام اظهار داشت: هرم جمعیتی کشور به گونه ای است که امروزه با حجم بسیار زیاد ورود افراد تحصیل کرده به بازار کار روبرو هستیم.

وی ادامه داد: تجربه سال های اخیر نشان می دهد که مشاغل سنتی مانند سابق از جذابیت لازم به ویژه در میان نسل جدید برخوردار نیستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: باید بتوانیم نوعی تحول با ایجاد جاذبه های جدید در مشاغل ایجاد کنیم تا در کنار بهره وری و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از جذابیت بهتری نیز برخوردار شوند.

رضوی توسعه اشتغال در روستاها را راهبرد دولت عنوان کرد و گفت: این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد در روستاها و مناطق عشایری پرداخت می شود و در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت نیز قابل استفاده است.

وی یادآور شد: ۷۵۰ میلیارد تومان به بانک کشاورزی، ۲۵۰ میلیارد تومان به پست بانک و ۲۵۰ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون پرداخت و سهم در نظر گرفته شده برای صندوق کارآفرینی امید نیز ۲۵۰ میلیارد تومان است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: ۳۰ درصد از اعتبارات این طرح برای ایجاد رقابت بین استانها بوده و استان های فعال سهم بیشتری از این تسهیلات خواهند داشت.

رضوی با اشاره به موفقیت برخی روستاها در استفاده از این منابع در کشور گفت: هم اکنون کارگاه های تولیدی بسیار موفقی در برخی نقاط ایجاد شده که باید به عنوان الگو در سراسر کشور معرفی شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار