۸۰ درصد اشتغال سال ۹۵ به زنان اختصاص یافت/ فعالیت ۱۶۰۰ مدیر زن در وزارت رفاه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۸۰ درصد اشتغال سال ۹۵ به زنان اختصاص یافت/ فعالیت ۱۶۰۰ مدیر زن در وزارت رفاه

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مدیریتی زنان در دولت دوازدهم تاکید کرد و از وزارتخانه متبوع خود به عنوان یکی از وزارتخانه‌های پیشرو در این زمینه در دولت یازدهم نام برد.

وحیده نگین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه، در حال حاضر بیش از 1600 نفر از بانوان شاغل در ستاد مرکزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادارات‌کل اجرایی، سازمان‌های تابعه و ادارت استانی آنها در پست‌های مدیریت پایه و میانی مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: بیشترین تعداد مطلق حضور زنان در پست‌های مدیریتی در بین وزارتخانه‌ها است.

وی گفت: با توجه به این ضرورت و دیدگاه‌های مثبت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واقعیت اجتماعی زنان با رویکرد برنامه ریزی و سیاست‌گذاری “حساس به جنسیت” و مبتنی بر “عدالت جنسیتی” برای تنظیم‌گری در حوزه‌های مربوط به زنان در دولت یازدهم تلاش شد که زیر ساخت‌های لازم جهت حضور پررنگ تر زنان در سطوح مدیریتی میانی سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه ایجاد شود.

وی افزود: بررسی‌های ما براساس بانک‌های اطلاعاتی موجود در زمینه توانمندی و تخصص زنان شاغل در وزارتخانه و سازمان‌های تابعه نشان دهنده وجود بانوانی است که تجربه پست‌های مدیریتی پایه و میانی را در رزومه کاری خود دارند.

نگین تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در چهار سال گذشته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، من امیدوارم که دردولت دوازدهم بیش از پیش شایسته سالاری به جای جنسیت مد نظر قرار گرفته و شاهد حضور بیشتر بانوان به خصوص در حوزه‌های مدیریتی ارشد تصمیم گیر باشیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر با افزایش سطح تحصیلات زنان شاهد ورود آنها به بخش رسمی اشتغال کشور هستیم به طوری که در حدود 80 درصد اشتغال ایجاد شده در سال 95 مربوط به زنان بوده است، تصریح کرد: با مشاهده آمار 22 میلیونی اشتغال کشور و عدم پوشش بیمه اجتماعی در حدود 6 میلیون نفر از آنها که عمدتا زنان هستند، درمیابیم که کلید رفع بسیاری از چالش‌های صندوق های بیمه ای، به عنوان یکی از سه چالش عمده کشور در کنار محیط زیست و آب، از گذر پوشش بیمه ای زنان می‌گذرد.

وی در پایان افزود: اگرچه در سال های اخیر سهم بیمه شدگان زن به 18 درصد کل بیمه شدگان ارتقاء یافته اما هنوز صندوق‌های بیمه‌ای قوانین منعطف با شرایط زنان را ندارند. نگین خاطرنشان کرد: توجه به این موضوع که آینده صندوق‌های بیمه‌ای بین النسلی در گرو پوشش بیمه ای بیشتر زنان است ما را به موضوع حضور بیشتر و موثرتر زنان در سطوح مختلف مدیریت این صندوق‌ها معطوف می‌کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار