۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی خوزستان در نظر گرفته شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی خوزستان در نظر گرفتیم که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان غمگین شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه مشاغل خانگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با ۱۴ غرفه به مدت هفت روز برای مشاغل خانگی است.

وی افزود: قانون این مشاغل خانگی سال ۸۹ در مجلس تصویب شد و رشته‌های مختلف این حوزه نیز هرساله توسط وزارت تعاون ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی خوزستان در نظر گرفتیم که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است؛ مابقی طرح‌ها نیز به بانک‌های عامل معرفی شدند و امیدوارم تسهیلات آنها هم به زودی پرداخت شود.

غمگین با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری این دست نمایشگاه‌ها در سایر شهرهای دیگر استان خوزستان یادآور شد: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها گسترش بازار برای مشاغل خانگی است که بیش از ۸۰ درصد جامعه هدف این مشاغل نیز بانوان هستند که رشته‌های مختلف این حوزه را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه نبود اتصال به بازار یکی از نقطه‌ضعف‌های مشاغل خانگی است، بیان کرد: در تمام دنیا زمان‌هایی که کشورها و صنایع بزرگ دچار بحران می‌شوند ولی مشاغل خانگی دچار بحران نمی‌شوند؛ چون مشاغل خرد همواره تداوم دارند و اگر این مشاغل خانگی را به بازار اتصال دهیم، نقطه‌ضعف‌های قبلی را جبران می‌کنیم.

اخبار استان اخبار