۸۲ هزار نفر در کنکور دکتری ۹۸ انتخاب رشته کردند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۸۲ هزار نفر در کنکور دکتری ۹۸ انتخاب رشته کردند

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون ۸۲ هزار نفر برابر با ۵۵ درصد داوطلبان، نسبت به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ اقدام کرده اند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به تمدید مهلت ثبت نام برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۹۸، داوطلبان توجه داشته باشند که این فرصت تمدید نخواهد شد.

وی یادآور شد: از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند.

توکلی گفت: از تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته، تا صبح امروز چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۸ تعداد ۸۲ هزار و ۵۰۹ نفر یا به عبارت دیگر ۵۵ درصد مجازین انتخاب رشته کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در دهه آخر اردیبهشت ماه ۹۸ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار