۸ بانک درگیر طرح اشتغال روستایی؛ سقف وام ۱۰ میلیون تا ۲.۵ میلیارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۸ بانک درگیر طرح اشتغال روستایی؛ سقف وام ۱۰ میلیون تا ۲.۵ میلیارد

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار گفت: ۸ بانک کشور ملزم به پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر به متقاضیان شدند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علاءالدین ازوجی در رادیو اقتصاد با بیان اینکه متقاضیان دریافت مبالغ بالا از دریافت یارانه سود تسهیلات بی بهره خواهند بود، افزود: نرخ سود مبالغ بیشتر از دو میلیارد تومان به صورت آزاد محاسبه می شود.
وی اظهارداشت: دولت در قالب طرح اشتغال فراگیر از ابتدای امسال اقدام هایی را در سطح کشور انجام داده که قسمتی از آن به مبحث اعطای تسهیلات مربوط می شود که در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 96 مطرح شده است.
مدیرکل دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از محل منابع بانکی به فعالیت های اولویت دار در استان ها تسهیلاتی ارائه می شود.
پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر
وی با اشاره به اینکه به جویندگان کار و متقاضیان تسهیلات باید آموزش هایی ارائه شود، گفت: هم اکنون هشت بانک کشور ملزم به پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر به متقاضیان هستند.
ازوجی افزود: در راستای حمایت از متقاضیان دریافت تسهیلات، دولت بخشی از سود این تسهیلات را در پروژه ‌های اشتغال زایی که به اتمام رسیده و یا مورد بهره برداری قرار گرفته به تناسب نوع طرح و منطقه اجرای آن به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.
ازوجی اظهارداشت: براین اساس نرخ سود تسهیلات پرداختی طرح اشتغال فراگیر در مناطق کمتر برخوردار به طور متوسط پنج و نیم تا شش و نیم درصد و در مناطق برخوردار نیز چهار و نیم تا پنج و نیم درصد کاهش خواهد یافت.
مدیر کل دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علاوه براین تسهیلاتی از منابع صندوق توسعه ملی به مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت به دلیل ارزانتر بودن نسبت به تسهیلات تبصره 18 اختصاص می یابد.
تسهیلات در مناطق شهری
وی با تاکید بر اینکه این تسهیلات در مناطق شهری زیر 10 هزار نفر جمعیت جهت تامین سرمایه در گردش و در مناطق روستایی و عشایری برای انجام کل پروژه ارائه می شود، گفت: میزان دریافت تسهیلات از محل تبصره 18 نامحدود بوده و در استان ها به دلیل اینکه منابع باید برای سرمایه در گردش، توسعه طرح ها و انجام پروژه های جدید اعطا شود سهم این تسهیلات در بخش های مختلف لحاظ می شود.
تسهیلات اعطایی به طرح های جدید
ازوجی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اعطایی به طرح های جدید دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده و سقف تسهیلات سرمایه در گردش نیز 500 میلیون تومان است، افزود: جهت تامین سرمایه در گردش در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت نرخ سود تسهیلات 10 درصد محاسبه می شود.
وی با بیان اینکه سقف تسهیلات حوزه روستایی در بعد خود اشتغالی و مشاغل خانگی از 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان و از صد میلیون تومان تا دو و نیم میلیارد تومان است، اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات روستایی و عشایری در مناطق مرزی چهار درصد و در سایر مناطق شش درصد خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار