۹۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زای روستایی پرداخت شد / امکان ثبت تقاضای جدید وجود ندارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر و روستایی وزارت کار با اشاره به پرداخت بیش از ۹۵۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی گفت: متاسفانه مشاغل خدماتی و شهرها قطب اشتغال شدند.

رامین اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اظهار داشت: کل تسهیلاتی که برای این برنامه اختصاص پیدا کرده، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان با تلفیق منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک‌های عامل است که تقاضا برای دریافت این تسهیلات تکمیل است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از این منابع به بانک‌های عامل اختصاص یافته است گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال پرداخت شده است.

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر و روستایی وزارت کار افزود: حدود ۸۰ درصد از منابعی که در اختیار بانک های عامل برای برنامه اشتغال روستایی اختصاص یافته، به طرح های اشتغالزایی دارای توجیه اقتصادی در مناطق روستایی، عشایری و مرزی پرداخت شده است.

اسدی گفت: بر اساس گزارشها و آمار دریافتی، در نیمه نخست دهه ۹۰ و پیش از اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری سهم اشتغال روستاها از کل کشور فقط ۵ درصد بوده که طی دو سال گذشته از اجرای این برنامه، امروز سهم اشتغال روستاها از مشاغل ایجاد شده در کل کشور به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید کرد: روند اجرای برنامه و تغییر رفتار متقاضیان اشتغال نشان می دهد که مردم در حال هدایت به سمت نواحی روستایی هستند و با سوق دادن تقاضای اشتغال به این مناطق در نظر داریم به تدریح روستا را محور اشتغال قرار دهیم که برنامه اشتغال روستایی این فرصت را فراهم کرده است.

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر و روستایی وزارت کار، با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی،۳۰ درصد جمعیت کشور در روستاها سکونت دارند و ۷۰ درصد از جمعیت نیز شهرنشین هستند، گفت: اجرای برنامه اشتغال روستایی و دقت در اجرای آن به ما کمک می کند تا شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

اسدی با بیان اینکه در تمام اقتصادهای مطرح جهان، روستاها قطب اشتغال هستند اما در کشور ما شهرها قطب اشتغال شده اند، گفت:  اگر مردم را به سمت اقتصاد روستاها و کشاورزی سوق دهیم قطعا وضعیت درآمدی آنها چشمگیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه به دو دلیل آموزش نادرست و مدیریت نادرست تسهیلات اشتغال در ادوار مختلف و انحراف منابع شاهد مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها بودیم که امیدواریم با اجرای برنامه های توسعه اشتغال در روستاها بتوانیم این رفتار را تغییر دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار