1000 دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش خوزستان شدند

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

1000 دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش خوزستان شدند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه خوزستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور بیشترین کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پرورش دارد، گفت: در سال تحصیلی جدید یک هزار نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان جذب مناطق چهل‌گانه آموزش و پرورش خوزستان شدند.

حرج چلداوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به همزمانی مهرماه امسال با چند رویداد کشوری، اظهار کرد: به دلیل تقارن مهرماه با آغاز دهه اول محرم، این ماه، “مِهر حسینی” نام‌گذاری شد. در راستای آماده‌سازی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید، کارهای مختلفی انجام شده است.

وی با بیان اینکه خوزستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور بیشترین کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پرورش دارد، افزود: از تیرماه تا پایان شهریورماه امسال، نیاز تک تک مناطق آموزش و پرورش از نظر نیروی انسانی بررسی شد و برای رفع این کمبود، با استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و جذب نیروی حق‌التدریس، نیروهای زیادی در آموزش و پرورش جذب شدند و تا حد زیادی این کمبود جبران شد. اکنون این مژده را به مردم می‌دهیم که در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید، یک هزار نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان که ورودیان سال 92 این دانشگاه هستند، در اداره‌کل آموزش و پرورش ساماندهی و میان مناطق چهل‌گانه آموزشی در استان تقسیم شدند که اکنون از آغاز مهرماه در کلاس‌های درس مشغول به تدریس شده‌اند.

چلداوی با اشاره به وجود تعداد زیاد فرهنگیان متقاضی انتقال از استان، گفت: خوزستان با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است و تراز ورود و خروج نیروهای آموزش و پرورش در استان منفی شده است؛ به همین دلیل، امسال تنها با انتقال فرهنگیانی که مشکلات خاص و دلایل موجهی برای انتقال داشتند، موافقت شد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار