رشته ارشد ایمنی‌شناسی در دانشگاه دزفول ایجاد می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از انجام مقدمات لازم برای ایجاد رشته‌ی ایمنی‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.

دکتر یوسف پریدار اظهار کرد: راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه تابع تعداد و رتبه‌ی علمی اعضای هیأت‌علمی است؛ هم‌اکنون برای افزودن رشته‌ی ایمنی‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس معیارهای وزارت بهداشت برای راه‌اندازی هر رشته‌ی کارشناسی ارشد در دانشگاه باید حداقل 2 عضو هیأت‌علمی در آن رشته وجود داشته و حداقل درجه علمی یکی از آن‌ها بالاتر از دانشیاری باشد که در این زمینه یکی از اعضای هیأت‌علمی گروه ایمنی‌شناسی دانشگاه طی 2 یا سه ماه آینده به مرتبه‌ی استادی ارتقا پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: همچنین یکی دیگر از اعضای هیأت‌علمی این گروه به‌زودی به مرتبه‌ی دانشیاری می‌رسد و در این صورت شرایط تأیید این رشته از سوی وزارت بهداشت احراز می‌شود؛ اگر این تغییرات صورت گیرد به احتمال زیاد این رشته از سال آینده به رشته‌های موجود دانشگاه افزوده و پذیرش دانشجو در آن آغاز می‌شود.

فعال‌سازی آموزشکده سلامت شوش در صورت تأمین فضای فیزیکی

پریدار همچنین با اشاره به این‌که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مجوز تأسیس تعدادی آموزشکده سلامت در سراسر کشور را صادر کرده است، تصریح کرد: در سال گذشته مجوز ایجاد آموزشکده سلامت در دانشگاه علوم پزشکی دزفول اخذ شد اما هنوز این مرکز فعال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزشکده‌های سلامت می‌توانند تا مقطع کاردانی بر اساس نیاز دانشگاه و منطقه نیروهای مورد نیاز در رشته‌های مختلف را تربیت کنند؛ به‌طور مثال اگر دانشگاه به نیروی کمک‌پرستار نیاز داشته‌ باشد، برای تأمین آن طی یک دوره زمانی 6 ماهه تعدادی کمک‌پرستار تربیت و وارد سیستم بهداشت و درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان این‌که قرار است که این آموزشکده در شهر شوش راه‌اندازی شود، گفت: فرماندار شوش قول‌هایی برای همکاری داده است و در صورت تأمین فضای فیزیکی این آموزشکده، مقدمات فعال‌سازی آن انجام خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار